bmw 2002 t4 -74
Re: bmw 2002 t4 -74
får inte bilderna att funka .
någon som kan förklara hur man ska göra?
någon som kan förklara hur man ska göra?
Re: bmw 2002 t4 -74
jocke02 skrev:här kommer lite bilder på min bil.
Något sånt kanske!
Ett tips är att skriva information om din bil om den ska ligga under den här forumssektionen, annars passar det bättre under "Filmer & Bilder"
Re: bmw 2002 t4 -74
info kommer att komma i kväll.
hur gjorde du för att man skulle kunna se bilderna ?
hur gjorde du för att man skulle kunna se bilderna ?
Re: bmw 2002 t4 -74
[IMG]-taggar måste peka på en bild för att fungera, du hade pekat på en websida där en bild visades, det går inte. Studera dina och mina länkar så förstår du nog.
Re: bmw 2002 t4 -74
Fräänt!! Måste vara fin viktfördelning på den där
Urban Forsberg
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991
Pontiac Firebird Trans Am -Procharger D1 projekt
Ford Escort MK2 GrpH 1975
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MCX-270+
http://www.garaget.org/Procharged
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991
Pontiac Firebird Trans Am -Procharger D1 projekt
Ford Escort MK2 GrpH 1975
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MCX-270+
http://www.garaget.org/Procharged
- Painlake Racing
- Forumsberoende
- Inlägg: 604
- Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
- Ort: Emmaboda
Re: bmw 2002 t4 -74
Fin Vad finns det att förbättra?
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Re: bmw 2002 t4 -74
här kommer lite mer info om bilen och vad jag har tänkt att använda den till.
bilen hämtade jag i Gävle för några år sedan, den var då inte i det bästa skicket, fick liv i orginalmotorn med hjälp av mycket startgas och startkablar så man kunde provåka lite på närmsta grus plan.
Började med att plocka isär hela bilen ocg blästra karossen inann jag började att laga rost. Under tiden det svetsades rost så spårade alltur lite gran kan man väl säga.
Det började med att jag ville ha en turbomotor, och för att kunna besiktia bilen så fick den inte ha för mycket hk så jag skulle hålla mig inom SFRO;s regler.
Motorvalet förpå en volvo vit 4:a .
när jag ändå skulle bytta motor tyckte jag att det kunde vara en bra ide att flytta motorn bakåt också ; det blev ca 30-40 cm.
efterdet så blev det att hänga dit en framvagn ifrån en Bmw e30.
växelådan mämtades ifrån BMW E30 M3, ska byttas i finter till en ZF låda.
svänghjulet blev ett specialtilverkat för att få dit en 2-skivig Tilton kopling (svänghjul och tryckplata väger ca 8kg)
Bakvagnen ska uppgraderas i vinter med delar ifrån E28 528.
För att hålla vikten nere så byttes alla skärmar , motorhuv, baklucka och dörrar till dito i glasfiber.
bilen väger ca 970 kg
Tanken är att bilen ska användas till att åka lite bana, drifting, strippen och på gatan.
mer uppdateringar kommer att följa.
bilen hämtade jag i Gävle för några år sedan, den var då inte i det bästa skicket, fick liv i orginalmotorn med hjälp av mycket startgas och startkablar så man kunde provåka lite på närmsta grus plan.
Började med att plocka isär hela bilen ocg blästra karossen inann jag började att laga rost. Under tiden det svetsades rost så spårade alltur lite gran kan man väl säga.
Det började med att jag ville ha en turbomotor, och för att kunna besiktia bilen så fick den inte ha för mycket hk så jag skulle hålla mig inom SFRO;s regler.
Motorvalet förpå en volvo vit 4:a .
när jag ändå skulle bytta motor tyckte jag att det kunde vara en bra ide att flytta motorn bakåt också ; det blev ca 30-40 cm.
efterdet så blev det att hänga dit en framvagn ifrån en Bmw e30.
växelådan mämtades ifrån BMW E30 M3, ska byttas i finter till en ZF låda.
svänghjulet blev ett specialtilverkat för att få dit en 2-skivig Tilton kopling (svänghjul och tryckplata väger ca 8kg)
Bakvagnen ska uppgraderas i vinter med delar ifrån E28 528.
För att hålla vikten nere så byttes alla skärmar , motorhuv, baklucka och dörrar till dito i glasfiber.
bilen väger ca 970 kg
Tanken är att bilen ska användas till att åka lite bana, drifting, strippen och på gatan.
mer uppdateringar kommer att följa.
Re: bmw 2002 t4 -74
Va har du för planer med motorn? Va de mycke meck o få dit e30 framvagn? Denna bilen e rikigt grym!
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 91
- Blev medlem: ons jul 30, 2008 9:52 pm
- Ort: värnamo
Re: bmw 2002 t4 -74
se bra ut!!!!
mvh orange02turbo
mvh orange02turbo