Volvo C30 Rallycross
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 704
- Blev medlem: mån jul 22, 2013 11:24 pm
- Ort: Sundsvall
Re: Volvo C30 Rallycross
Har fått färg på det häftigaste på hela bilen...
Delarna verkar passa. Ska popnita om jag får en eller två hjälpande händer någon dag.
Där du har seglat, där har jag rott!
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 704
- Blev medlem: mån jul 22, 2013 11:24 pm
- Ort: Sundsvall
Re: Volvo C30 Rallycross
Har haft hjälp med att popnita ikväll.
Har beställt plast till rutor, så det står på agendan för bakluckan. Huvlåsen ska också dit förstås...
Där du har seglat, där har jag rott!
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 704
- Blev medlem: mån jul 22, 2013 11:24 pm
- Ort: Sundsvall
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 289
- Blev medlem: tor feb 05, 2015 9:54 pm
Re: Volvo C30 Rallycross
Börjar likna nåt
Re: Volvo C30 Rallycross
Bara att skruva ihop och provköra då
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 704
- Blev medlem: mån jul 22, 2013 11:24 pm
- Ort: Sundsvall
Re: Volvo C30 Rallycross
Robin!
Tack!
Det är riktigt kul att se bilen ta form.
Nisse!
Någon måste ju bygga ett par motorer först innan det blir någon gasning. Dock är det långt bort i tid, för motorbyggaren håller på med allt annat på bilen just nu.
Tack!
Det är riktigt kul att se bilen ta form.
Nisse!
Någon måste ju bygga ett par motorer först innan det blir någon gasning. Dock är det långt bort i tid, för motorbyggaren håller på med allt annat på bilen just nu.
Där du har seglat, där har jag rott!
- jompazx
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: tis feb 06, 2018 5:37 pm
- Ort: Torslanda
- Kontakt:
Re: Volvo C30 Rallycross
ett par motorer? räcker väl med en?Per Ohlsson skrev:Robin!
Tack!
Det är riktigt kul att se bilen ta form.
Nisse!
Någon måste ju bygga ett par motorer först innan det blir någon gasning. Dock är det långt bort i tid, för motorbyggaren håller på med allt annat på bilen just nu.
mvh! Jonathan Hall
Re: Volvo C30 Rallycross
Har du tänkt rasa så många motorer innan du är nöjd...Per Ohlsson skrev:Någon måste ju bygga ett par motorer först innan det blir någon gasning. Dock är det långt bort i tid, för motorbyggaren håller på med allt annat på bilen just nu.
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 704
- Blev medlem: mån jul 22, 2013 11:24 pm
- Ort: Sundsvall
Re: Volvo C30 Rallycross
Det är ju jag som ska bygga motorerna, så jag lär säkert glömma någon kolvbult eller så. Skämt åsido så verkar det vara rätt knepigt att få till dessa motorer. Såg i reglementet att från 2023 måste man köra E-gas. Bilen lär bli klar något år efter det, så det är bara att sikta på det direkt. Inser att det hade varit bättre att bygga på en GDI, istället för att ha spridare i insugen...
Här är några snuttar som beskriver en del om såna här motorer:
https://www.youtube.com/watch?v=hh0fKrTXuN0
https://www.youtube.com/watch?v=QdM6oZK1Gd4
Här är några snuttar som beskriver en del om såna här motorer:
https://www.youtube.com/watch?v=hh0fKrTXuN0
https://www.youtube.com/watch?v=QdM6oZK1Gd4
Där du har seglat, där har jag rott!
Re: Volvo C30 Rallycross
Jag har ju gång avstånd till där Gunnar har bromsbänken så vet precis vilket jobb det är
bygga en motor som man tycker gå bra
bygga en motor som man tycker gå bra
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 704
- Blev medlem: mån jul 22, 2013 11:24 pm
- Ort: Sundsvall
Re: Volvo C30 Rallycross
Nisse!
Gångavstånd? Det är ju uppförsbacke, så där kan man ju inte gå!
Jag har stenkoll på hur en sugmotor ska vara för att bli snabb. Då handlar det om hur den lirar ihop med växellåda och slutväxel. Har alltid överlåtit byggandet av motorerna åt de som är experter på området. Jag har varken tid eller kunskap om hur man får en motor att hålla. Nu har omständigheter gjort att jag själv måste hålla på med en massa oljiga motordelar.
I detta fall har jag ingen koll alls på varken hur motorerna ska vara för att vara snabba, eller hur man ska göra för att få dom att hålla.
Har i alla fall delar till att bygga några motorer. Dock blir det ett senare projekt då jag måste få ihop bilen lite mer först. Det är ju platsbrist i garaget då där är fullt av lösa delar i nuläget.
Gångavstånd? Det är ju uppförsbacke, så där kan man ju inte gå!
Jag har stenkoll på hur en sugmotor ska vara för att bli snabb. Då handlar det om hur den lirar ihop med växellåda och slutväxel. Har alltid överlåtit byggandet av motorerna åt de som är experter på området. Jag har varken tid eller kunskap om hur man får en motor att hålla. Nu har omständigheter gjort att jag själv måste hålla på med en massa oljiga motordelar.
I detta fall har jag ingen koll alls på varken hur motorerna ska vara för att vara snabba, eller hur man ska göra för att få dom att hålla.
Har i alla fall delar till att bygga några motorer. Dock blir det ett senare projekt då jag måste få ihop bilen lite mer först. Det är ju platsbrist i garaget då där är fullt av lösa delar i nuläget.
Där du har seglat, där har jag rott!
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Volvo C30 Rallycross
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- jompazx
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: tis feb 06, 2018 5:37 pm
- Ort: Torslanda
- Kontakt:
Re: Volvo C30 Rallycross
Såg detta! sorgligt!Kadett4wd skrev:https://psauction.se/auction/23368/trol ... urs/sida=1
mvh! Jonathan Hall
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 704
- Blev medlem: mån jul 22, 2013 11:24 pm
- Ort: Sundsvall
Re: Volvo C30 Rallycross
Lillen!
Kul att mina dårskaper intresserar dig. Sånt ger en lust att uppdatera.
Det känns betydligt lättare att titta på bilen nu, jämfört med hur rostig den var efter alla syrabehandlingar.
Patrick!
En av mina gamla mekaniker (Kåt-Leif) ringde igår och berättade om detta. Synd att kolfiberkopplingarna och insprutningssystemen inte var med på försäljningen.
Jonathan!
Ja, det är ett anrikt företag som under flera olika ägare framgångsrikt trimmat motorer.
Under denna pandemi är det så klart svårt att få in några slantar, om man inte vill sätta sig och köra lastbil för att få företaget att överleva.
Kul att mina dårskaper intresserar dig. Sånt ger en lust att uppdatera.
Det känns betydligt lättare att titta på bilen nu, jämfört med hur rostig den var efter alla syrabehandlingar.
Patrick!
En av mina gamla mekaniker (Kåt-Leif) ringde igår och berättade om detta. Synd att kolfiberkopplingarna och insprutningssystemen inte var med på försäljningen.
Jonathan!
Ja, det är ett anrikt företag som under flera olika ägare framgångsrikt trimmat motorer.
Under denna pandemi är det så klart svårt att få in några slantar, om man inte vill sätta sig och köra lastbil för att få företaget att överleva.
Där du har seglat, där har jag rott!