Jag är ny här även om jag tittat in en gång ibland tidigare men inte skrivit något.
Nu tyckte jag att det var dags för ikväll drog jag igång med projektet som legat och väntat ett bra tag på rätt tillfälle, eller projekt är det egentligen inte för jag har redan två hobbybilar, en Citroen SM gammelbil och en Alfa GT banbil.
Av den anledningen kallar jag inte detta ett projekt för jag har varken tid eller pengar till ett till så detta är underhåll av bruksbilen.

Egentligen hade jag från början tänkt utgå från en Omega 3000 då den passar in i mallen hyffsat säker bil med diffbroms som är äldre än -93 fast inte så gammal att det inte går att köpa delar över disk vilket är klart bra på en bruksbil.
Nu är det ju så att de ytterst få som är i bra skick och inte rostat bort kostar en del pengar och jag fick helt enkelt vidga vyerna lite, egentligen fanns det ju bara BMW eller MB kvar att välja på eftersom jag vill ha en bil som går att regga ärligt som ett rent motorbyte ej SFRO och jag orkar inte med att byta motor till besiktningen osv.
E30 gick bort då den inte riktigt räcker som bruks och inte är så säker(har småbarn) E34 har ingen diff, motorn passar inte så bra i och den är tung, E36 vore kanske något men det finns väldigt få 92or 325 och frächa såna låg oxå utanför budget.
Helt oväntat blev det MB, helst hade jag haft en 190 för de är lätta och det mesta från 124 passar men en 124 coupe med sexa väger samma som en m3 E36 så det är rätt ok. Jag har faktiskt alltid trott att MB var tunga men man lär sig något varje dag.
För en mindre summa inhandlades detta skepp:

Fyrkolvsok, Diffbroms och sportchassie(sportline) ingick i köpet, den ligger faktiskt rätt fint i kurvorna så det är inte konstigt att BMW använde samma bakvagn när E36 kom. Motorn och det faktum att det är automat är väl en källa till mindre glädje.
Däremot var den importerad så den har sluppit en hel del salt, dessutom är hela bilen rostskyddsbehandlad och tokfräch i karossen.