Jens G B20 142. 10.62/198km/t 2023

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
iron_man
För mycket laddtryck
Inlägg: 228
Blev medlem: mån mar 17, 2008 5:53 pm
Ort: ske-å

Inlägg av iron_man »

:thumbright:
så blir det att prova CSP soppa på stripen i sommar?
You Can Never Go Fast Enough
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Köpte tidningen bara för den där artikeln, kul att dom uppmärksammar ditt projekt jens. Med tanke på hur långt före du ligger övriga B20 trimmare så kan du allt titulera dig den främste på B20 :)
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Mikael S skrev:Köpte tidningen bara för den där artikeln, kul att dom uppmärksammar ditt projekt jens. Med tanke på hur långt före du ligger övriga B20 trimmare så kan du allt titulera dig den främste på B20 :)
jo men det är lite skilnad att trimma i dag med turbo och moderna turbosar, skulle peter eller janne göra comback så skulle det bli kämpigt :wink:
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Jag är skeptisk 8)
Martin H
Forumsberoende
Inlägg: 2304
Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
Ort: lit/jämtland
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

ja kul repotage jens, men tycker dom är lite taskig angående utseendet på bilen.
MHR
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Martin H skrev:ja kul repotage jens, men tycker dom är lite taskig angående utseendet på bilen.
det får man nog leva med då den inte direkt är vacker :)
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Handlade nya weels igår.. :) Vad är de för snack
om mettis o grejer där i slutet? :twisted:

Diggar depco topparna.. Riktiga B20:is ska inte ha 16V..
Då är det inge riktig B20 kvar längre... Inga vippor inge B20.. :)
Jimmy Nilsson
Forumsberoende
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre jun 16, 2006 9:38 am
Ort: Borlänge (Dalarna)

Inlägg av Jimmy Nilsson »

B20TicPower skrev:Handlade nya weels igår.. :) Vad är de för snack
om mettis o grejer där i slutet? :twisted:
Kanske jens försagt sig lite om vad det blir för motor i vegan? :hihi:
Suger livet? överladda!
mvh// Jimmy
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

boosted_142 skrev:
B20TicPower skrev:Handlade nya weels igår.. :) Vad är de för snack
om mettis o grejer där i slutet? :twisted:
Kanske jens försagt sig lite om vad det blir för motor i vegan? :hihi:


Ja man börjar nästan undra lite vad han har för planer egentligen.. :hihi:
Kan det vara plan B..? :lol:
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

flera olika nya B20 har ju börjat se farliga ut och hotar mina effekt och strippen rekord så man måste ju ha en plan-B i bak fickan om nån skulle börja sticka upp :)

jag ska iså fall inte bygga sönder en trevlig sommar gat bil till full racer utan isåfall sätta den nya B20 motorn i vegan eller nått annat chassi.

målet iså fall är att slå stinger dragrace teamets 9.3/236km/t rekord (450 kg dragster)

men det är långtids fantasier i dag.





stinger dragstern som är den snabbaste B20 fordonet genom tiderna
Bild

vegan med B20 i framtiden???
Bild
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Jens historien talar ju sitt tydliga språk, Vegan kommer behöva en B20 för att bli förbannad på riktigt :)

PS. Har inte glömt bort din topp, får grenröret nu måndag eller tisdag då skall allt bara checkas så det är OK sedan kommer jag tillbaks med den, efter det så hoppas jag Gunnar har tid att bromsa.

Mvh
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

hehe dendär stinger dragstern såg aningen lättare ut än en 142...
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jag fick höra att wheels hade klippt i hop en 142 B20 film :hihi: http://www.wheelsmagazine.se/nyheter/article235136.ece
Användarvisningsbild
mh
Forumsberoende
Inlägg: 668
Blev medlem: ons apr 19, 2006 5:13 pm
Ort: västerås

Inlägg av mh »

Ful näää den är läcker! :thumbright:
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Jens Gustavsson skrev:jag fick höra att wheels hade klippt i hop en 142 B20 film :hihi: http://www.wheelsmagazine.se/nyheter/article235136.ece

Mäktigt Jens! :)

Du måste kolla dom andra filmerna som Billy lagt upp, speciellt den om "Stellan Egeland, World Champion Bike Builder". Det var så jäkla kul när han berättade om sitt garage, bland annat. :hihi:
http://www.youtube.com/user/BillySoderin

Det finns en bra film om Lycksele-Asconan också.. :thumbright:
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Skriv svar