Jens G B20 142. 10.62/198km/t 2023

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
niklasrudolf
För mycket laddtryck
Inlägg: 172
Blev medlem: tis mar 01, 2005 8:38 pm
Ort: Sävar

Inlägg av niklasrudolf »

Verkligen på tiden att den här bilen och effektkonstnären får den uppmärksamhet de förtjänar! :thumbright:
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Jens, finns det nån som testat köra turbo på rest insug?

Är det det du tänkt dig mer runt 750 hk?

Borde inte va så svårt med runt 250 sug hästar och 2 bar i ladd.. 8)

Behöver du en topp borde jag kunna tillverka en som
du sen får porta.. Vet ju hur man snidar fram det nu.. :)

Borde du satsa på tycker jag.. 8)

Bild
Babs
För mycket laddtryck
Inlägg: 373
Blev medlem: lör nov 01, 2003 2:17 pm

Inlägg av Babs »

Mikael S skrev:Köpte tidningen bara för den där artikeln, kul att dom uppmärksammar ditt projekt jens. Med tanke på hur långt före du ligger övriga B20 trimmare så kan du allt titulera dig den främste på B20 :)
stefan lindkvist från blekinge med sina 272hk sug-b20 är ej att förakta heller..
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Babs skrev:
Mikael S skrev:Köpte tidningen bara för den där artikeln, kul att dom uppmärksammar ditt projekt jens. Med tanke på hur långt före du ligger övriga B20 trimmare så kan du allt titulera dig den främste på B20 :)
stefan lindkvist från blekinge med sina 272hk sug-b20 är ej att förakta heller..


Frågan är om det inte är mer än 272 hk.. Är det inte på drivhjulen? Enligt diagramet så såg det ut som över 300 i motorn..
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

uppdate!

jag fick ett ryck och fick igång 142 i helgen :)


har monterat en bosh modul då jag sålt msd den rappla lite idå fel instälningar från hestec användes men nu fungerar det hyggligt på 1.7 bar iallafall.
Senast redigerad av Jens Gustavsson den mån sep 15, 2008 8:39 am, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
super7
Forumsberoende
Inlägg: 1681
Blev medlem: tis nov 11, 2003 1:23 am
Ort: Umeå

Inlägg av super7 »

Vad för typ av bosch modul?

//Nisse
Senast redigerad av super7 den sön sep 14, 2008 8:55 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Walle
För mycket laddtryck
Inlägg: 163
Blev medlem: tor apr 28, 2005 8:20 pm
Ort: Vännäs

Inlägg av Walle »

Var riktigt kul att se dig köra med 140ian jens :thumbright:
There are two things in life where penetration is really important.....and the second one is welding.
Användarvisningsbild
zeke varg
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 263
Blev medlem: tis dec 16, 2003 10:32 pm
Ort: Sävar

Inlägg av zeke varg »

Kul att höra att den lever :thumbright: Sist jag såg så grinade den ju ganska friskt från slangarna då E85 verkar lite aggresivt på gummit?. Fick du byta ut allt?
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

nisse det är en vanlig 240- 740 modul tror jag?

jonas det var csp jag hadde i tanken e85 är alldrig provat i denna motor då jag redan nästan bottnar 1000cc spridarna på bensin.
Användarvisningsbild
zeke varg
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 263
Blev medlem: tis dec 16, 2003 10:32 pm
Ort: Sävar

Inlägg av zeke varg »

Aha! Det förklarar :doh:
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jo csp värkar rätt vass mot gummit men det var rätt gammla ledningar också, E85 är nog också lite agresivt mot vanliga gummi slangar undra vart man köper slangar som är godkända för E85, nån som vet?
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

jag har köpt mina slangar på Ok jag. Dom funkar fin fint till e85
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Kristoffer
För mycket laddtryck
Inlägg: 289
Blev medlem: ons maj 04, 2005 8:12 am
Ort: Vallåkra

Inlägg av Kristoffer »

Hydroscand har en slang som heter Multioil, och den ska tåla E85 enligt dem själva när jag frågade.
sid 63
http://www.hydroscand.se/catalogues/pro ... slang1.pdf
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Kul att bilen går.. :)

MVH Roger
Användarvisningsbild
Andreas Öhman
Lite mer laddtryck
Inlägg: 49
Blev medlem: tis jul 15, 2008 5:10 pm
Ort: Alnö

Inlägg av Andreas Öhman »

Hur går det här då? :hihi: :D
Skriv svar