Opel kadett city + B230Fk

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
David Herbertsson
Forumsberoende
Inlägg: 1341
Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
Ort: Varberg

Re: Opel kadett city + B230Fk

Inlägg av David Herbertsson »

patrikh skrev:Osedvanligt låg motivation för tillfället.. ingen som är sugen på ett lagom vinterprojekt? :hey:

Väger väl lite fram och tillbaks, men inte omöjligt att det kommer ut en annons inom en snar framtid.. Vi blir en till i familjen i februari och då lär väl fritiden (och ekonomin) bli än mer lidande, och trist att betala garagehyra månad efter månad utan någon framgång i projektet..

Nåväl, den som lever får väl se vad som händer framöver :roll:
Motivationen kommer och går. Går ju ibland hand i hand med allt övrigt som händer i livet. Vill du sälja så sälj, det är bara en bil. MEN om du är lite sugen på att göra klart den så är det ju inte så fruktansvärt mycket jobb kvar, du har kommit långt. Även om det blir ett barn till så nog sjutton får du tid över någon gång? :lol: Skämt åsido, det finns mer i livet än bilar, gör det som känns bra. Finns ingen mening med att ett ångest/dåligt-samvete-projekt som man inte har någon glädje av.

/David
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;

Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: Opel kadett city + B230Fk

Inlägg av Steve »

Säger som Freiburger: Don´t get it right, get it running!

Gör enklaste möjliga för att få den besiktad och körbar
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Användarvisningsbild
Struve
Lite mer laddtryck
Inlägg: 22
Blev medlem: fre jan 02, 2004 9:02 pm
Ort: Öckerö / Gbg
Kontakt:

Re: Opel kadett city + B230Fk

Inlägg av Struve »

NEEEEEJ, ser din säljesannons på OCS och även Blocket. Du är så nära att få det klart, ja det är lite sura pengar till SFRO kan man kanske tycka men vatusan, behåll bilen och bygg klart, låt det ta den tid det tar :D Du kommer garanterat ångra dig, jag gjorde likadant när unge två kom och jag ångrar det än idag att jag sålde allt, min fru ångrar att hon drev på att jag skulle sälja, idag har Vi hus och nu har jag mekgarage och hobbybil igen men det var inte kul att börja om.

Ja garagehyran är sura pengar men Du har grejerna kvar, Du kan gå dit och greja en timme där och en timme här så är Du snart ihop med grejerna.
Mvh Struve
patrikh
För mycket laddtryck
Inlägg: 323
Blev medlem: mån dec 05, 2005 5:29 pm
Ort: Stockholm

Re: Opel kadett city + B230Fk

Inlägg av patrikh »

Ni har väl alla rätt på sitt sätt, David har rätt i att det är ju bara en bil :P
Hade jag fått göra om från början så hade jag nog valt något besiktningsbefriat och gått på steves linje ”get it running”.

Det är ju såklart motstridiga känslor när man bestämmer sig för att lägga ut en annons på ett sånt här projekt..
Planen är väl att ha annons uppe ett tag och se vad som händer, fortsätter väl pilla på under tiden så får vi se, om ingen köper den så är jag väl tvungen att bygga klart den :D
joelsamuelsson
För lite laddtryck
Inlägg: 4
Blev medlem: tis sep 26, 2017 11:15 am

Re: Opel kadett city + B230Fk

Inlägg av joelsamuelsson »

Bilen står nu mera i mitt garage. // Js
Cassius
Forumsberoende
Inlägg: 1012
Blev medlem: tis jan 25, 2005 7:43 pm
Ort: Göteborg

Re: Opel kadett city + B230Fk

Inlägg av Cassius »

joelsamuelsson skrev: ons nov 11, 2020 3:02 pm Bilen står nu mera i mitt garage. // Js
Blir de en ny projekttråd då, eller ska du be David om lov att fortsätta i denna? :)
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Skriv svar