Då har bilen fått lite mer e85 och en aning mer laddtryck. Va ner till Rbd Björn och han fick massera ut lite mer hk. Nya biltema 8mm tändkablar gjorde gott, dock tog gst450 pumpen slut vid 2.3bar. Det löstes med en 19v booster som matar soppapumpen med 19v via pwm efter 1bar och 3000rpm.
Sista pullen så dog tändspolen och bilen baktände och slog loss ett laschcaps så det blev sallad på ventiltoppen. Då fick vi tyvärr avbryta så vridkurvan hade man kanske kunnat hålla uppe mer om man fått mappat klart.
All effekt/vrid är på hjulen.
1.9bar
2.3bar
2.5 och 2.7bar
2.83bar
Trasigt under....
Demonterad och påväg i med nya ventiler. Pnp motorsport får ta en titt
Jag vet inte vad som är lämligt med vrid i b230 blocken. Kanske måste skruva ner laddtryck en aning
bara den orkar burna är jag nöjd. Hoppas den orkar nu
sleeper skåpet, 945, 611whp 826wnm 2,9bar. b230 8v
Re: sleeper skåpet, 945, 560hk 700nm 8v bild
Micke Grönlund
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1695
- Blev medlem: fre jul 31, 2015 11:30 pm
- Ort: Joachim Whilliam Brandin. Björklinge
Re: sleeper skåpet, 945, 611whp 826wnm 2,9bar. b230 8v
Om du sänker tändningen mellan 4200 - 5500 rpm samtidigt som du laddar ännu mer i det området (se till att maxvrid hamnar på 750Nm, då borde du vara safe)
Med laddar ännu mer menar jag att W/G ska vara "tokstängd" därefter släpper du upp W/G vid 5500 och låter laddet sjunka.
Resultatet blir en mer rak vridkurva och ännu lite till maxeffekt.
Effekten ökar alltid precis i det område som uppträder precis efter att man öppnat upp W/G (av blandade orsaker)
Med laddar ännu mer menar jag att W/G ska vara "tokstängd" därefter släpper du upp W/G vid 5500 och låter laddet sjunka.
Resultatet blir en mer rak vridkurva och ännu lite till maxeffekt.
Effekten ökar alltid precis i det område som uppträder precis efter att man öppnat upp W/G (av blandade orsaker)
Re: sleeper skåpet, 945, 611whp 826wnm 2,9bar. b230 8v
En riktigt stark 8V men se upp så inte blocket rämnar, dom är inte odödliga på dom här vridmomenten.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- dundersmurfen
- Forumsberoende
- Inlägg: 1496
- Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
- Ort: BjörnL Uddevalla
Re: sleeper skåpet, 945, 611whp 826wnm 2,9bar. b230 8v
Jag bara gav den, trodde vi skulle bara jaga max och få på 3bars hatten.. men ska den hålla en liten stund så får vi nog sänka vridet lite. Du hade väl en bmw motor som skulle i? Och vi bara skulle se va som gick å plocka ur den..?
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl
Re: sleeper skåpet, 945, 611whp 826wnm 2,9bar. b230 8v
"Så länge den svarar så ger man" vi kom dock aldrig till 3bar vilket va målet för dagen.
Tanken va väl att ta ner den lite i ladd och försöka hålla 750wnm eller vad som anses "safe" med att rampa laddet på varv mer för att spara på grejerna "lite".
Bara bilen orkar rita på Malmby där vi har drifting då och då. Då bilen är tänkt som glass/drifting bil med full inredning osv
Nu står toppen hos pnp motorsport och det visar sig att alla avgassätena har vandrat ner i toppen. Så det blir nya säten med större anligg mot toppen. Hoppas det hjälper, synd på en så pass påkostad OBR-topp.
Men motorgudarna är ju sällan på min sida...
Tanken va väl att ta ner den lite i ladd och försöka hålla 750wnm eller vad som anses "safe" med att rampa laddet på varv mer för att spara på grejerna "lite".
Bara bilen orkar rita på Malmby där vi har drifting då och då. Då bilen är tänkt som glass/drifting bil med full inredning osv
Nu står toppen hos pnp motorsport och det visar sig att alla avgassätena har vandrat ner i toppen. Så det blir nya säten med större anligg mot toppen. Hoppas det hjälper, synd på en så pass påkostad OBR-topp.
Men motorgudarna är ju sällan på min sida...
Micke Grönlund