Såhär blev dynografen på 2.2bar fick backa ner i ladd då den börja missa.
obs: motoreffekt i grafen.
Uppställd i bänken på gamla jobbet.
insuget med justerbar längd på runners.
pannrummet:
Grenröret är egenbyggt pulssplit extraktor med en billet hx40, 3.5tums dp.
Problemet vi stötte på va att den börja Tändmissa. Ska köpa en ny Bosch vag tower spole och nya bosch tändkablar. Är lite sugen på att byta stift. Åker nu BRP7ES0,4mm gap, blivit rekommenderad att köra BCR8ES med 0,5mm gap. Blir nog dom stiften med. Ska även byta värmestrumporna mot de med orange silicon utanpå. Dom jag körde nu kan störa pga att jag har ett ytterhölje i alufolie
problem 1: Tädmissar.
problem 2: e85 börjar lida mot sitt slut. Bosch 1680cc samt 1 gst450 pump. Såg dock att Jens bromsa nästan 100hk till på 1680cc dock med hög duty.
Blev endå lite besviken, asså man lär ju bottna turbon ju. Känns inte som jag har sås så de räcker för det dock.
hum, hur går man vidare nu. Vi får se
Stort tack till RBD Björn som kom förbi och mappade bilen.