Var och köpte lite grejor idag (2000kr) och behöver hjälp med att identifiera några kammar och ett topplock. Så det här skall alltså vara en renoverad vit motor 2,4 liters som skulle stoppas i en 240 (aldrig startad). Som ni ser så är tråget svetsat för 240, tråget skall säljas senare till våren / sommaren om någon är intresserad? Självklart kommer jag att riva motorn och behålla det som går att behålla när jag bygger min motor, måste ha motorkod från 850'in jag skrotade när jag SFRO besiktar.
Enligt säljaren så är det H-profil stakar, tyvärr har han satt 2,3 T5 stakar i ett 2,4 block med veven från en 2,3 T5'a. Nya kolvar, vet ej fabrikat, men gamla ringar för dom nya ringarna var fel. Han säger också att det sitter kammar från en TDi i toppen, vet inte om det är något man brukar göra??
Jag har inte kollat gjutnummer på toppen som sitter på motorn, inte så viktigt just nu. Det följde med lite extra grejor, har inte fått allt ännu bl.a så har han 2,3 T5 blocket och lite andra runt omkring grejor som jag hämtar om nån vecka.
Men dom lösa kammarna är jag intresserad av att veta var dom kommer ifrån, och den lösa toppen.
Har 2 st kammar märkta 68 42 282 PHE
Har 1 st kam märkt 68 42 281 PHI
Har 1 st kam märkt 68 42 281
Toppen har gjutnummer 100 1524 P04
EDIT!!! Toppen kommer från en Volvo 855 2.5i 20V 170 hp
En av mina kammar från 1992 GLT toppen jag har är märkt 35 47 601 PGE ifall någon är intresserad av nummer på en 1992 GLT kam.
Berätta allt ni vet nu, jag suger upp information som en torr svamp
-------------------------------------------------------------
- 20220227_124311.jpg (229.84 KiB) Visad 1198 gånger
- 20220227_124808.jpg (219.67 KiB) Visad 1198 gånger