Volvo 940 19T OCH R-SPRIDARE, STARTAR INTE!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Make940
För lite laddtryck
Inlägg: 6
Blev medlem: ons apr 21, 2021 3:38 pm

Volvo 940 19T OCH R-SPRIDARE, STARTAR INTE!

Inlägg av Make940 »

Tjena! Har nämnligen bytt turbo och spridare samt luftmassamätare på min "940ltt".

Efter att allt var klar med den nya turbon och sakerna så startade bilen med samma, inga problem alls! har kört nu ish 2 veckor och för några dagar sen började den vara svår startad och sen så dog den mitt på vägen, som tur startade bilen med det samma och sen körde jag hem bilen och där dog den.
nu startar den inte alls och man kan visst få igång den men den hoppar å knycker som fan och går jävligt dåligt och man måste ha gas för att den skall orka hållas vaken...

SETUP - (19T TURBO, R-Spridarna BOSCH, 3" LMM, och nu senaste så köpte jag bränsle och tändnings chip som är anpassad för gröna spridarna och LMM)
ingen aning vad som hänt för den går så jävla dåligt nu, och luktar bensin när den är igång... De var som att den började gå sämre och sämre och nu är den inte alls iskick

tack för alla svar i förväg ! hoppas nån har nån lösning
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6036
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: Volvo 940 19T OCH R-SPRIDARE, STARTAR INTE!

Inlägg av Steve »

Har du kvar spridarmotstånden?

Bränsletryck?
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Make940
För lite laddtryck
Inlägg: 6
Blev medlem: ons apr 21, 2021 3:38 pm

Re: Volvo 940 19T OCH R-SPRIDARE, STARTAR INTE!

Inlägg av Make940 »

Jag har byglat spridarmotatåndet , och vad jag vet så är bränsletrycket (originalt) har inte gjort nått åt bränsletrycket med tanke på att skiten gick bra när ja först jag hade lagt ihop allt men nu har den blivi allt sämre och sämre
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 890
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Re: Volvo 940 19T OCH R-SPRIDARE, STARTAR INTE!

Inlägg av Markus »

Är de inte rätt vanligt med kopior av dom spridarna med väldigt ojämn kvalite?
Testa gör en liten semivetebskaplig test, plocka lös fuelrail och spridare från insåg och kör några varv på starten och låt spridarna spruta i några mätglas så du ser om de då är nästan samma flöde?
Luktar de bensin kan ju nån ha hängt sig?
Kollat hur stiften ser ut?
Make940
För lite laddtryck
Inlägg: 6
Blev medlem: ons apr 21, 2021 3:38 pm

Re: Volvo 940 19T OCH R-SPRIDARE, STARTAR INTE!

Inlägg av Make940 »

Spridarna är inga kopior, men skall ta och testa det där som du saa, att plocka lös fuelrail och spridarna från insug, återkommer sen med resultat👍🏻
Make940
För lite laddtryck
Inlägg: 6
Blev medlem: ons apr 21, 2021 3:38 pm

Re: Volvo 940 19T OCH R-SPRIDARE, STARTAR INTE!

Inlägg av Make940 »

Lag just nya tändstift och prövade att starta bilen med LMM Kontakten ur dragen och den startade med det samma och den håll sig till och med på tomgång utan att dö men jävligt låga varvtal på tomgån, kan det vara så att min 3”LMM är sönder elr vad beror det på att det startar bättre me oinkopplad LMM?
Användarvisningsbild
jompazx
För mycket laddtryck
Inlägg: 406
Blev medlem: tis feb 06, 2018 5:37 pm
Ort: Torslanda
Kontakt:

Re: Volvo 940 19T OCH R-SPRIDARE, STARTAR INTE!

Inlägg av jompazx »

Make940 skrev: fre jun 11, 2021 6:04 pm Lag just nya tändstift och prövade att starta bilen med LMM Kontakten ur dragen och den startade med det samma och den håll sig till och med på tomgång utan att dö men jävligt låga varvtal på tomgån, kan det vara så att min 3”LMM är sönder elr vad beror det på att det startar bättre me oinkopplad LMM?
det låter som lmm krånglar. det är i regel så man kollar LMMens funktion. det ska generellt inte bli någon förbättring av att koppa ur LMM om det inte är nått fel på den.
mvh! Jonathan Hall
OttoB
För mycket laddtryck
Inlägg: 154
Blev medlem: fre okt 03, 2014 10:20 am

Re: Volvo 940 19T OCH R-SPRIDARE, STARTAR INTE!

Inlägg av OttoB »

Make940 skrev: fre jun 11, 2021 4:58 am Jag har byglat spridarmotatåndet , och vad jag vet så är bränsletrycket (originalt) har inte gjort nått åt bränsletrycket med tanke på att skiten gick bra när ja först jag hade lagt ihop allt men nu har den blivi allt sämre och sämre
När LH 2.4 börjar funka dåligt, den första jag kollar är bränsletrycket. Många gånger det har varit skyldig. Lh åker till skogen om trycket är fel.
Skriv svar