Korta dämpare

Allt inom snöskotrar
WilliamL
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: tis jan 12, 2021 9:37 pm

Korta dämpare

Inlägg av WilliamL »

Hej!
Någon som har koll om nån i Umeå som kan korta dämpare på standard Walker Evans.

Mvh William
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 890
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Re: Korta dämpare

Inlägg av Markus »

Ska du smalna av framvagnen?
Jag gjorde de på en Assault ja hade och de gick bra utan att korta dom, flyttade ner främre boggieinfästningen för att matcha den nya höjden.

Annars, testa me Tobbe Linder, TobLi har ja för mig firman heter om han håller på än!
WilliamL
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: tis jan 12, 2021 9:37 pm

Re: Korta dämpare

Inlägg av WilliamL »

Jag skaffade en rp 36 framvagn som va till nya react framvagnen fastän jag har gamla 39an.
Problemet är att dämparna på nyare axysen är 17mm kortare. Hört att de fungerar att köra men lite nojjig att den ska få så högt skidtryck men kan ju prova flytta boggifästet. Tack för tipset
Användarvisningsbild
super7
Forumsberoende
Inlägg: 1680
Blev medlem: tis nov 11, 2003 1:23 am
Ort: Umeå

Re: Korta dämpare

Inlägg av super7 »

WilliamL skrev: tis jan 12, 2021 9:39 pm Hej!
Någon som har koll om nån i Umeå som kan korta dämpare på standard Walker Evans.

Mvh William
Korta av kolvstången?

//Nisse
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 890
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Re: Korta dämpare

Inlägg av Markus »

WilliamL skrev: ons jan 13, 2021 5:52 am Jag skaffade en rp 36 framvagn som va till nya react framvagnen fastän jag har gamla 39an.
Problemet är att dämparna på nyare axysen är 17mm kortare. Hört att de fungerar att köra men lite nojjig att den ska få så högt skidtryck men kan ju prova flytta boggifästet. Tack för tipset
Jag minns inte om de va på den eller på en arctic ja även vände på kulleden till styrstagen i spindlarna för de blev lite bumpsteer. På en skoter va den konisk så de gick inte på den men på den andra gick de bra!
Skriv svar