Det sitter 42 i lågfart och 138 i högfart, dock så gick den väldigt fett. Om det berodde på läckade nålventiler, fel flottörnivå eller för stort lågfartsmunstycke vet jag ej. Ska byta nålventiler till nya, sänka flottörnivån en aning och starta upp sen igen.
Ja jag kommer att bestycka in dom med hjälp av bbl, pga av att den gick så fett nu så ville jag inte ens skruva i sonden med risk för att den tar stryk...
Eftersom trottelaxeln endast är lagrad i dom yttre förgasarna så linear dom mittre in helt 100, och filtringarna håller inte tätt så dom drar även tjuvluft där. Löser detta genom att sätta i nållager i alla förgasare och byte från filttätning till riktiga packboxar.
Gjorde snabbt en portad 530 med std ventiler och H-kam, ska endast använda denna topp och bestycka in förgasarna lite grovt sen blir det värre topp.
Kan justera längden mellan förgasare och insug 30 mm, ska bli intressant om det är märkbar skillnad däremellan.
Film kommer sen när den går som den ska
/Niklas Eliasson
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
Finns även mindre nålmunstycken, kollade nu och jag har 2.0 mm i förgasarna, 1.5 och 1.8 finns, hur mycket vågar man gå ner i storlek utan risk för att dom inte räcker till på fullgas?
/Niklas Eliasson
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
Nu är det provkört och bestyckat med bredbandslambda, gick riktigt jävla bra med tanke på att det är en 530 topp med stdventiler och H-kam. Ny topp ska dit snart som sagt.
Lambda 1.00-1.10 på tomgång, 0.80-0.85 vid 4000 rpm och 0.95 vid 6000 rpm.
Film på körning kommer imorgon, dock så har det kommit snö så det blir väl lite slirigt.
/Niklas Eliasson
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt