volvo isbil mikuni 40

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
fugazi
Forumsberoende
Inlägg: 1534
Blev medlem: mån sep 07, 2009 12:58 pm
Ort: Vällingby

Re: volvo isbil mikuni 40

Inlägg av fugazi »

Hur ser Lambdan ut på dom då Jarmo?
(Nyfiken för att lära mig...)
Matti johansson
För mycket laddtryck
Inlägg: 280
Blev medlem: sön dec 15, 2013 3:47 pm

Re: volvo isbil mikuni 40

Inlägg av Matti johansson »

Om du har 15% friktionsförlust så har nog växellådan skurit. har aldrig varit över 12% i min bänk. o då med riktigt krokig bakaxel!!10% låter mer vettigt!! (detta på tävlingsbilar med låg utv.)

edit: 12% kan faktiskt funka med tanke på att du troligen åker standardutväxling = hög fart på bakhjulen!! :-)

mvh Matti
Jarmo Y
Forumsberoende
Inlägg: 594
Blev medlem: mån feb 20, 2006 11:46 pm
Ort: Lapua Finland
Kontakt:

Re: volvo isbil mikuni 40

Inlägg av Jarmo Y »

fugazi skrev:Hur ser Lambdan ut på dom då Jarmo?
(Nyfiken för att lära mig...)
Lambra eller A/F på max.effekt mellan 12.5-13.5 försöker jag ha, lambravärde 12.5/14.7= 0.85 -0.92
Om motor saknar hästar på dethär lambra, måste ha det lambra motorn går som bäst men inte för lean i allafall.
Om A/F måste vara under 12, fattar jag det att motorn har inte de rätta delar.

En billigt lambramätare blir om man har en vanligt lambrasond 0-1v från en bil, helst med värme, och en vanligt digital voltmeter. Lambrasond ger ju volt ut.

Bredbandslambra ger 0-5v ut. 0.85 lambra blir då 4.25v eller har jag rätt?
Skerty
Lite mer laddtryck
Inlägg: 31
Blev medlem: ons jul 02, 2014 10:39 am

Re: volvo isbil mikuni 40

Inlägg av Skerty »

Hur har du gjort insuget till mc gasarna?
Skriv svar