B20 kam

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
Haggren
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: tis nov 05, 2013 11:55 pm

B20 kam

Inlägg av Haggren »

Hej söker tips om en kamaxel till b20
Set up
93mm borr
Slag 85,5
Rejält portad topp flöde 190cfm(om jag inte minns fel)
Dubbla fjädrar 46/38,5 ventiler
dubbla Weber 45
Timo extraktor
Skelätt svänghjul.

Körde tidigare med en AGAP 264 som efter ganska få mil gått ner sig helt. Tyckte förövrigt den var lite onödigt snäll.
Jonas Enderlein
För mycket laddtryck
Inlägg: 230
Blev medlem: fre okt 09, 2015 5:59 pm

Re: B20 kam

Inlägg av Jonas Enderlein »

Jag skulle nog provat NH193 och kört med Weber 48or.
Haggren
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: tis nov 05, 2013 11:55 pm

Re: B20 kam

Inlägg av Haggren »

Någon spec på nh193?
Vad blir lyft å duration i jämförelse med agap 264?
Tror du skillnaden blir stor om jag byter till 48-50 gasare?
Jonas Enderlein
För mycket laddtryck
Inlägg: 230
Blev medlem: fre okt 09, 2015 5:59 pm

Re: B20 kam

Inlägg av Jonas Enderlein »

Nh 193 lyft vid 0 spel 8,65mm mätt på kamnocken och durationen 295 mätt vid 0,50mm på kamnocken.
Jag hade kört 48or med 40-42mm halsringar, det beror på hur mycket du skall varva.
Sedan måste toppen vara anpassad efter cylindervolymen samt kammen.
/Jonas E
Skriv svar