Mikuni cv på b20 går snålt på full gas

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
Alond
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: fre mar 27, 2020 10:41 am

Mikuni cv på b20 går snålt på full gas

Inlägg av Alond »

Jag har monterat mikuni 38or cv modellen, på en b20 med r kam och steg 2 topp och 2" avgassystem. Problemet är att den går snålt på full gas.

Jag har gått från 130 i bestyckning till 200 utan skillnad, labbat med nålhöjd också utan framgång.
Lågfarten är helt ok, drar på fint. Stiften ser också bra ut där på lågen. Men på högfarten är stiften kritvita och den rycker till vid 4000 och 6000 och slutar varva vid 6500. Typiskt för lite bränsle symtom vid 6500.

Insugen är 120 mm långa och jag kör med ett plenum för alla förgasare med vakuum slangarna kopplade i plunumet. Alla tändningsdelar är nya.
Känns som att det är något med vakuumtrottlarna som inte fungerar
Thunderbo1t
Forumsberoende
Inlägg: 1038
Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
Ort: Ljusdal

Re: Mikuni cv på b20 går snålt på full gas

Inlägg av Thunderbo1t »

Kanske nålventilerna är för små?
Alond
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: fre mar 27, 2020 10:41 am

Re: Mikuni cv på b20 går snålt på full gas

Inlägg av Alond »

Kanske det, vet inte vad jag har för nålar nu.

Bild
Jag har för mig att jag har läst att man ska plugga ett av de små hålen på bilden där den tar in luft, då man sätter bryggan på en bil. Har dock inte hunnit testa.
xorox_88
Lite mer laddtryck
Inlägg: 10
Blev medlem: tor mar 15, 2007 9:38 am
Ort: sundsvall

Re: Mikuni cv på b20 går snålt på full gas

Inlägg av xorox_88 »

Är sugen på nått liknande själv i framtiden, du har ingen bild hur förgasare å insug sitter?
Karl V
Forumsberoende
Inlägg: 555
Blev medlem: tor jan 22, 2009 2:20 pm
Ort: Linköping

Re: Mikuni cv på b20 går snålt på full gas

Inlägg av Karl V »

Alond skrev:Kanske det, vet inte vad jag har för nålar nu.

Bild
Jag har för mig att jag har läst att man ska plugga ett av de små hålen på bilden där den tar in luft, då man sätter bryggan på en bil. Har dock inte hunnit testa.
Testa att skruva ur huvudmunstyckena och dra en repa, om den fortfarande går snålt på fullgas så är "rören som huvudmunstyckena sitter i för trånga, de är nålmunstyckena.
David V
För mycket laddtryck
Inlägg: 274
Blev medlem: fre jan 23, 2009 11:37 am
Ort: Stigtomta
Kontakt:

Re: Mikuni cv på b20 går snålt på full gas

Inlägg av David V »

Alond skrev: Jag har för mig att jag har läst att man ska plugga ett av de små hålen på bilden där den tar in luft, då man sätter bryggan på en bil. Har dock inte hunnit testa.
Testa att blocka de hålen, jag är väldigt intresserad av resultatet. Hålet ska släppa in luft som blandas med bränslet i och ger en finare dimma antar jag. Den luften tar plats och därmed tar soppan slut för tidigt.

Karl V och jag körde keihin 42:or CV på en b230 och hade samma problem som du. Tyvärr såldes delarna innan jag fick reda på att de hålen borde täppas till, så jag hann aldrig testa.

/David
Skriv svar