Sida 1 av 1

Kam B 2,5L

Postat: sön maj 30, 2021 8:40 am
av Dysa
Det har förmodligen konstruerats mer modernt och kamaxlar sedan KG5 kom? Jag behöver en ny kam för B20 (2.5L) vill ha maximal effekt för gatan

Re: Kam B 2,5L

Postat: tis jun 01, 2021 12:28 pm
av Dysa
Hmm inte lätt och få Svenskar i talet

Re: Kam B 2,5L

Postat: tis jun 01, 2021 8:10 pm
av mattias
Det går inte att rekommendera en kamaxel utan att veta om toppen och motorns komponenter i övrigt är anpassade för att fungera bra med kamaxeln.

Re: Kam B 2,5L

Postat: ons jun 02, 2021 12:26 am
av whilliam
Håller med Mattias om detta, kamaxelns duration hänger intimt ihop med längder på grenrörspipor och längd på insugsrunners. Vill man ha ett äkta,bra resultat så måste grejerna lira ihop :thumbright:

På sistone har det skrivits i flera trådar om hur pulser kan hjälpa oss att "överladda" motorn och stänger kammen vid "fel" tillfälle så fångas aldrig övertrycket från ett välavstämt insug (exempelvis)

Re: Kam B 2,5L

Postat: tor jun 17, 2021 8:14 pm
av Erland Cox
KG5 fungerade aldrig bra men KG6 gjorde.
KG5 är en Enem M13 kopia och KG6 en H3.
Agap har en massa bra kammar till B20 med.

Erland

Re: Kam B 2,5L

Postat: mån jun 28, 2021 8:40 pm
av Jens Gustavsson
jag kan rekomendera agap 280 på rally bilar eller full race gat motorer de är av samma vasshets grad som kg6 och H3 men med mer aria och lyft. ca 265 grader vid 1.27 på kamaxeln. på gång med nya olje smörj trix mm som jag testat ut i dynon i vintras som gör de mycket driftsäkra. vet ej om de är färdiga ut till kunder än och kanske lite hemligt ännu så jag säger inget mer... men mycket fin kam iallafall!!



mvh jens