REGLER PÅ SÄLJES (snälla läs innan ni annonserar!)

Annonsera gratis. Bostadsort skall nämnas vid annonsering.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

REGLER PÅ SÄLJES (snälla läs innan ni annonserar!)

Inlägg av Jens Gustavsson »

Här ska endast annonser som behandlar begagnade eller för privat bruk inköpta saker läggas upp. Det som annonseras av privatpersoner eller företag för massförsäljning får vända sig till exempelvis blocket.se eller liknande sidor.

Alltså: alla annonser som syftar till prylar som införskaffats endast för att säljas vidare kommer att tas bort utan förvarning, och annonsören kommer att i efterhand få ett meddelande om vad som händer om det sker igen.

Och detta kan inte nämnas nog många gånger - skriv var sakerna finns, det blir så mycket enklare för intressenter att bedöma om det är värt att satsa på då.
Senast redigerad av Jens Gustavsson den ons dec 17, 2008 1:01 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

som jag skrev på adjens tråd på säljes här så får ni som har firmor gärna visa nya intressanta grejer och vad som händer i era värkstäder men vi säljer inte sånt på säljes avdelningen den är till privat personer.

Ajden skrev:
Ok.
Kan det gå bra med riktig reklam sen då när jag väl fixat klart med alla papper för att få igång firman? Ska ta jul helgen för att fixa till det hade jag tänkt.

jens/
vi kan diskutera det senare.

meningen med detta är inte att sabba för dig mer att få lite bättre ordning på säljes avdelningen.

du får gärna ha den typ av reklam som du har i din logga här på forumet och visa gärna vad du håller på med och nya grejor du utväcklar/säljer i din värksta ungefär som denna tråd som jag har från min firma(" jensas garage" kolla under detta inlägg i min logga) men vi ska inte sälja saker på säljavdelningen som inte är privata grejor.

du kanse kan plocka över lite från denna tråd och starta en vad händer i adjens värksta tråd på garage trådar?
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Skulle ni inte kunna ta betalt för annonser från företag i en speciell avdelning?

Eller om företag vill sponsra sidan (som kl) och som tack får tillgång till viss marknadsförning?

Eller blir det ett jädra pappersjobb för er då?

Vissa tycker jag säljer vettiga prylar i mass försäljning.
Vissa av det är ju tråkigt att missa.
Men oftast verkar det som om alla bara säljer flänsar till höger och vänster.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Eric Wiklund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1711
Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Eric Wiklund »

vi har diskuterat detta flera gånger och ska vi ta betalt måste någon sköta det.
Ingen av oss är intresserad av detta just nu.

Jag håller med dig att många annonser är intressanta som man skulle vilja ha kvar men det går inte att vissa får medan vissa andra inte får.

Men nån dag kanske vi orkar ta tagit i de hela och lägger upp annonser typ som tpc och liknande har gjort.
Utför provtryckning av tryckplattor
070-3367069
TTR Jompa
För mycket laddtryck
Inlägg: 167
Blev medlem: sön maj 06, 2007 5:46 pm
Ort: Fjollträsk !! Som ni bönder säger =)

Inlägg av TTR Jompa »

Tycker det finns många som säljer NYA saker titt som tätt utan att det gnälls..
Visst är det är ju svårt att veta var man ska dra linjen tyvärr
/Jompa
Ett liv UTAN turbo....SUGER!!!!!!
Användarvisningsbild
Elias_
Forumsberoende
Inlägg: 1581
Blev medlem: lör okt 13, 2007 5:10 pm
Ort: Sundsvall

Inlägg av Elias_ »

som tommy luhr skrev att företag får en egen säljes avdelning hade varit kanon :thumbright: ibland har man svårt att hitta billiga företag med bra prylar så det hade nog uppskattats av alla. :D
http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Lappen
För mycket laddtryck
Inlägg: 446
Blev medlem: mån jan 17, 2005 8:41 pm
Ort: Lödöse / GBG

Inlägg av Lappen »

Som flera påpekat, visst är det lite företagsannonser som smyger sig in på säljes. Och jag håller nog med Elias lite grann. Det är lätt att glömma bort vad den där firman hette som sålde silikonslangar billigt exempelvis.

En tanke/ide bara...
En egen forumdel, typ "Säljes företag".
För att få annonsera där så får man betala en årlig summa, en femhundring exempelvis. Det är ju att betrakta som väldigt billig reklamplats som jag ser det. Vet inte exakta priserna på TPC men gissar att det är mer än så iaf. Och så stor är inte den klubben längre.

För att undvika att det skall bli "blocketannonsering" av det så kan man ju begränsa antalet inlägg från respektive firma till 5-6 per månad exempelvis. Så man slipper att firma X lägger in en annons per produkt och formligen dränker forumet med annonser.

Sedan så går det inte att besvara inlägg utan det måste skötas via PM. Då slipper man en massa snack i trådarna som skall modereras (dvs som tar tid för moderatorerna), och företag som inte sköter sig kommer ändå att kunna debatteras under exempelvis övrigt. Sedan så slipper man att det blir för mycket bump av trådarna med.
De pengar som kommer in är säkerligen välkomna till driften av sidan. För det är knappast gratis även om jag gissar att det finns "sävarbudgettänkande" bakom den med. :wink:

Och ja, jag ser också problemet, hur skilja på företagsannons och privatannons? Även om man har företag så kan man ha detta som hobby. Jag skulle nog vilja säga att det blir lite självsanerande. Användarna kommer att reagera och hjälpa till med denna moderering.
Så länge alla håller den goda och artiga ton som det skall hållas så bör inte detta vara ett problem.

Ett annat problem är ju de olika företagens produkter som diskuteras på forumens övriga delar. Detta kan givetvis vara ett problem men redan idag så diskuteras ju saker och många gånger så kommer ju leverantörerna in och går i svaromål. Vissa gånger leder de till att trådar försvinner och vissa gånger reds problem ut pga detta.
Men en klausul att företagets produkter kommer att diskuteras på forumet fritt (dock inte smutskastning, kontruktiv diskussion, som det är idag, tycker jag iaf....) är kanske att rekommendera.

Ovan är ju funderingar, antalet inlägg/månad och priset får man ju justera till en nivå som är vettig.
Man kanske skall erbjuda två paket. Ett som kostar 500:- där man kan lägga in ett inlägg per månad och man hamnar i en klistrad tråd under en rubrik som motsvarar vad man sysslar med.
Ett paket som kostar 1500:- där man dels hamnar i den klistrade tråden men har 10 inlägg per månad... Som sagt, bara exempel.

Årliga avgifter ger mindre administration. Ej "svarbara" inlägg kanske är skitjobbigt att ställa in på forumet?

Skulle kunna tänka mig att hjälpa till med "klistrade-tråden" moderering om det underlättar livet. Helt gratis dessutom. Man måste ge tillbaka ibland med. :)
(//Lappen
-Daniel Sohlin-
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Ersviken »

Frågan är hur detta ska drivas från Sävarturbos del, vem ska ta hand om administrationen?, måste väl till någon typ av företag till detta eller liknande av skatteteknikska skäl om nu dessa företag ska betala för sig ??
Användarvisningsbild
Lappen
För mycket laddtryck
Inlägg: 446
Blev medlem: mån jan 17, 2005 8:41 pm
Ort: Lödöse / GBG

Inlägg av Lappen »

För mig finns ju ingen egennytta, har inget företag som vill annonsera, så jag kommenterar och funderar ju fritt mest av "omtanke" eller vad man vill kalla det. Brist på vettigare tankeverksamhet för tillfället...

Ja, skattetekniska skäl föreligger givetvis.
Så länge inte sävargänget tänkt ha detta som extra inkomstkälla så borde det väl gå att ha "icke vinstdrivande förening" alternativet.
Föreningen behöver inte heller var större än de grundgäng som är där idag. Det måste inte bli en klubb öppen för alla enl TPC-mönster för att ta dem som exempel med klistermärken och medlemsmöten osv osv.
En konstruktion med minsta möjliga insats för att vara laglig och kunna ta hem en slant till drift och utgifter. Samtidigt ges ett mervärde både för besökare och för annonsörer.
Jag har ingen insyn i hur detta forum drivs eller kostnader därikring men jag vet att det kostar. Och istället för att någon/några själv skall bekosta allas vårat nöje så kanske det kan driva sig själv och även finnas utrymme för ev förbättringar eller andra ideer som killarna bakom kanske vill göra.

Man får ju lägga sig på en nivå kanske där man har lägre priser än brukligt men där man även har en lägre servicenivå. DVS det står inskrivet i "kontrakt" att om servern går ner och inte kommer upp på 2-3 dagar för att någon är sjuk eller på semester så kan man inte få ersättning för förlorad annonsering... typ.

Jag vet inte hur betyngande det är/behöver vara. Kanske finns någon annan som vet bättre. Hur sköts autopower till exempel? För det är väl ingen klubb?

Det finns säkert flera med mig som kan tänka sig att helt gratis utan baktanke eller hopp om ryggdunk faktiskt kan ställa upp och hjälpa till med något. Som tack för att man kan få ha tillgång till detta forum.

Som Eric skriver ovan, ingen har orkat ta tag i det.
Detta kan jag förstå när man då själv måste sätta sig in i hela processen, att kolla upp om förening utan vinstintresse är rätt väg att gå eller om man skall ha något annat alternativ. Man skall formulera kontrakt osv osv osv.
Det är en massa jobb, jag är klar över detta. Det är med det i tanke jag skriver det ovan: "det finns säkert flera som kan tänka sig att hjälpa till" dvs som kollar upp/vet de olika alternativen och kan presentera det enkelt. Någon kan skriva ihop ett kontraktsförslag osv.
Vi som användare kan komma med ett färdigt "paket" till de ansvariga, då kanske det känns enklare att ta tag i det.

Men det finns ju ingen anledning att starta en folkrörelse om gänget ändå inte är intresserade utan vill köra som de gör idag.
Åter igen, jag kräver inget. Jag är bara idespruta. Det går att förkasta utan vidare påseende. ;)
(//Lappen
-Daniel Sohlin-
TTR Jompa
För mycket laddtryck
Inlägg: 167
Blev medlem: sön maj 06, 2007 5:46 pm
Ort: Fjollträsk !! Som ni bönder säger =)

Inlägg av TTR Jompa »

Varför inte låta alla annonsera som dom vill tillsvidare, FÖR ju fler som annonserar desto fler hittar hit och ju större blir sävarsidan !!
För det kanske blir att någon hittar något bra på säljsidan och den berättar för 2 pers och han kanske berättar för 2pers ...JA ni förstår vad jag menar!?
JU fler folk som är på sidan ju bättre betalt kan man ta för företagsannonser när man väl får lite struktur på hur,vad och vem som ska hålla i det..
Just my 50 öre :)
Istället för att gnälla och säga ATT du säljer för att tjäna pengar.....VEM gör inte det..Man kan ju se MÅNGA tvivelaktiga annonser som "köpte en för mycket" ,mm
/Jompa
Ett liv UTAN turbo....SUGER!!!!!!
G.Nauta
Forumsberoende
Inlägg: 835
Blev medlem: tis dec 25, 2007 1:59 pm
Ort: Linköping

Inlägg av G.Nauta »

TTR Jompa skrev:Varför inte låta alla annonsera som dom vill tillsvidare, FÖR ju fler som annonserar desto fler hittar hit och ju större blir sävarsidan !!
För det kanske blir att någon hittar något bra på säljsidan och den berättar för 2 pers och han kanske berättar för 2pers ...JA ni förstår vad jag menar!?
JU fler folk som är på sidan ju bättre betalt kan man ta för företagsannonser när man väl får lite struktur på hur,vad och vem som ska hålla i det..
Just my 50 öre :)
Istället för att gnälla och säga ATT du säljer för att tjäna pengar.....VEM gör inte det..Man kan ju se MÅNGA tvivelaktiga annonser som "köpte en för mycket" ,mm
/Jompa




Men Ju mer folk som kommer, då kommer problemet med alla idioter som driver runt och lurar folk.
Därför tycker jag sidan är guld som den är nu, det är bara vettiga människor. Så inte sidan blir som zatzy och garaget.

Det är min åsikt men alla tycker ju olika



:thumbright:
"Good looking from a far, but far from good looking!"
Skriv svar