Performance_seeker skrev:Imponerande och snyggt arbete alltihopa!

Tack martin
Har varit lugnt under sommaren med byggandet, men drog igång igen efter semestern.
Jobbat vidare med insuget. Har fått gaspjällsfläns vattenskuren till insuget. Kommer använda original m50 gasspjäll. Beställde några extra om någon behöver
Har fått hjälp att svetsa på spridarhylsor och fläns till spjällhus.
Provmonterat med gasspjäll.
Gjort plats i fronten för intercooler och gjort fästen till denna.
Svetsat fast vinkeljärn i karossen och sedan en lätt aluminiumprofil som håller fast intercoolern i överkant.
Har svetsat fast fästen på sidan av intercoolern, men glömde ta bild.
Vill inte ha något fäste i underkant som sticker ner och kan skrapa i.

Som den sitter nu så sitter den precis ovanför nederkant på fronten.
Jag har även tagit tillbaka min dumpventil jag byggde när jag pluggade för några år sedan. Den har gått som prototyp i kompisens Toyota Supra
Skruvade isär den och den verkar var i bra skick
Börjat med tryckrör, men kompisen som hjälper mig att svetsa har inte tid just nu. Så jag har testat lite själv med blandat resultat
Kan nog punkta ihop allt iaf
Ska göra uttag för tomgångsmotor och vaccumuttag. Ska även svetsa fast fäste för lufttempgivare.

Hade tänkt sätta den som på bilden fast på undersidan. Verkar det vettigt? Vet att vissa sätter givaren i tryckröret, men i manualen till styrsystemet så står det att den ska sitta i plenumet. Finns ju för och nackdelar med båda placeringarna såklart.
Inlopp från tomgångsmotor kommer komma alldeles bakom spjället. Så jag vill ha givaren efter det.
Kommer komma uppdateringar lite oftare framöver