j björk skrev:Ni skulle få till ett par mer orginallika tryckrör till gasspjällen så kan nog det där passera bilprovningen
Har legat sömnlös efter den kommentaren hehe, eller det var ju inte sant ju, som sagts tidigare så skall dom ju sminkas till, men, bara för att (jag är en idiot), så ska jag spåra ur på rör/slang -dragningen så den skall se riktigt seriös ut. Har valsat in rillor så det hysteriska laddtrycket inte blåser av slangarna. Sprutspacklat i innan den otroligt svårhittade krympfärgen läggs på, ska bli en följetång från avgasrör till exklusivt motorporr:
Frächade upp den ljuddämpande plastkåpan också, allt i svart plast fick sej en rejäl åktur i karuselltvätten:
*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
j björk skrev:
Kanske inte ska säga så mycket mer egentligen, men nu är det väl mest förgeningarna vid torpedväggen...
Hehe, vad skall du trigga mej till nu då?
Tänker du på T-rören till bensinen så kommer de att vara dolda under den ingummerade plastkåpan så de får se hur illa ut som helst. Eller vad tänkte du på?
*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
j björk skrev:
Kanske inte ska säga så mycket mer egentligen, men nu är det väl mest förgeningarna vid torpedväggen...
Det är ju synd att man är så kass, dåligt ögonmått och ingen känsla
Vart ju lite av en överraskning när man monterade dit Plastkåpan, var ju inte ens i närheten av att täcka de fula T-rören.....
Lyckades få till anslutningar för dump och extra spridare på bilens högra sida, ännu mindre plats där, svårt att fota så det syns som vanligt:
En liten tjuvtitt på tryckröret från andra sidan, vore väl fan om det inte ska bli lagomt snyggt nu
*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
Nyfiken fråga, ser att många vänder dumpen åt det där hållet.
Meningen är väl att den ska få hjälp av laddtrycket att öppna, som det är nu kommer den endast öppna på vacum och övervinner verkligen vacumet trycket så bra så funktionen blir korrekt?
Mikael S skrev:Nyfiken fråga, ser att många vänder dumpen åt det där hållet.
Meningen är väl att den ska få hjälp av laddtrycket att öppna, som det är nu kommer den endast öppna på vacum och övervinner verkligen vacumet trycket så bra så funktionen blir korrekt?
Visst är det så! Väntade på att någon skulle komentera det här faktiskt Jag har medvetet satt den tvärt om mot vad Bosch eller Saab i detta fall tänkt sej. Oftast gör man det för att man kan ladda lite hårdare utan att de börjar läcka. Laddtrycket blir lågt här men dom håller tätt bättre på det här viset. Det fungerar ypperligt på höga laddtryck och även på 0,4 bar, det vet jag med säkerhet så jag vågar påstå att det kommer att funka här också. Blir det problem så vänder jag på den helt enkelt. Lite läsning för den intresserade: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=80329
*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
Har testat vända åt fel hål jag också och reaktionen på en sådan var alldelles för seg, tog en stund från att man släppte gasen tills den orkade öppna. Säkert många som vänder sina åt fel håll och kör så och har man den återcirkulerande hörs det inte så bra hur den reagerar.
Blå silikonslangar hjälper ju inte besiktningsvänligheten heller..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.