
BMW 750 V12 Dubbelturbo
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2797
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Att ett tomt garage kan väcka sån nyfikenhet 

Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
nu blev man ju nästan förbannad! kan ju inte bara lägga ut en bild sådär 

16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
- Sleeper_86
- Forumsberoende
- Inlägg: 896
- Blev medlem: sön dec 03, 2006 9:37 pm
- Ort: Kalmar
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2797
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Eller så är den såå underbar att köra att han inte kommit hem än
Spännande är de.........

Spännande är de.........
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
- Galant turbo
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 332
- Blev medlem: fre mar 17, 2006 9:31 pm
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
Kul att ni är vakna och nyfikna:-)
Efter diverse dödshot och blodiga hästhuvuden i sängen varje morgon får jag väl avslöja åtminstone lite grann av vad som hänt. Jag hade ju tänkt vänta tills jag hade lite roliga bilder eller filmer att publicera, men det finns tyvärr inga sånna, fan vet när dom ska komma
Framhjulen har ju passerat tröskeln så bilden ljuger inte, men som inte alltför ovanligt i dessa rymdskepp så glappar elektroniken. Den gick ju klockrent ett tag efter att vi startat den i garaget, men när tomatlådan var fylld och bilen backades ut så går den inte på alla cylindrar, felkodsläsaren säger att ena styrboxen inte svarar, men den går på åtminstånde några cylindrar på varje sida. Fick en skum felkod på amplifier1 också, vet ej vad det är än. Vid en start gick den bara på en halva av motorn också och grenrören var helt kalla på andra sidan. -Skitbilar!
Men inte slutar det där inte, vattenpumpen är helt fetslut och pissar skapligt mycket. Men provköra det ska man ju, vatten är gratis! Det skedde ju i totalt mörker så man slipper se vad som går fel....
Finns fina spår på gatan utanför garaget nu iaf! Men är det gummi? -Nej Vatten? -Nej -så klart inte. Av förklarliga skäl så vågade vi inte köra in bilen i garaget förens den svalnat. Återkommer med utförligare rapport....
Efter diverse dödshot och blodiga hästhuvuden i sängen varje morgon får jag väl avslöja åtminstone lite grann av vad som hänt. Jag hade ju tänkt vänta tills jag hade lite roliga bilder eller filmer att publicera, men det finns tyvärr inga sånna, fan vet när dom ska komma

Framhjulen har ju passerat tröskeln så bilden ljuger inte, men som inte alltför ovanligt i dessa rymdskepp så glappar elektroniken. Den gick ju klockrent ett tag efter att vi startat den i garaget, men när tomatlådan var fylld och bilen backades ut så går den inte på alla cylindrar, felkodsläsaren säger att ena styrboxen inte svarar, men den går på åtminstånde några cylindrar på varje sida. Fick en skum felkod på amplifier1 också, vet ej vad det är än. Vid en start gick den bara på en halva av motorn också och grenrören var helt kalla på andra sidan. -Skitbilar!
Men inte slutar det där inte, vattenpumpen är helt fetslut och pissar skapligt mycket. Men provköra det ska man ju, vatten är gratis! Det skedde ju i totalt mörker så man slipper se vad som går fel....
Finns fina spår på gatan utanför garaget nu iaf! Men är det gummi? -Nej Vatten? -Nej -så klart inte. Av förklarliga skäl så vågade vi inte köra in bilen i garaget förens den svalnat. Återkommer med utförligare rapport....
*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
- Galant turbo
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 332
- Blev medlem: fre mar 17, 2006 9:31 pm
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
Ingen kul vecka detta men det är bara att bita ihop...
Ska försöka hålla lite humor vid liv tros motgångarna
Spåren på gatan som borde vara av gummi, är av olja.
Så det som orsakade att vi inte vågade köra in bilen i garaget var en extrem rökutveckling under huven (och på Statoils tankstationer, Sidsjöns naturområden, samt diverse icke nämnda här bebodda områden)
Samma slang som jag trodde att jag inte hade dragit åt riktigt tidigare hade sprayat fläkten m.m.med olja och fläkten tog det som sin uppgift att dela upp problemet till alla sina kompisar i motorutrymmet, kul när kompisar delar, men i detta fall medförde det ju att block, toppar, grenrör, downpipes, turbos osv vart marinerade i olja. Den vänskapen kan jag vara utan.
Vid närmare analys visade det sej att själva gummit i den fräna stålomspunna slangen inte tålde värmen eller eventuellt oljan, den vart som modell-lera tydligen vid värme/oljekontakt.
Kan ju försöka att oskyldigförklara mej själv nu, då jag faktiskt mycket troligt drog allt riktigt första gången, men å andra sidan så valde jag att stoppa i denna skitslang som har orsakat allt besvär och nästan total katastrof... Stålomspunnet betyder inte att det accepteras av ett Bayerskt monument.
Men här kliver min garagekumpan in och äger situationen faktiskt
Jag ordnar fram en slang som heter duga. Han åker på Parker och hittar hydraulikkopplingar, jag silverlodar ihop dessa med BMWns kopplingar, sen åker kumpanen in och får dom att pressa ihop det vinnande konceptet!
Stort tack till Parker i Nacksta, Sundsvall för ett trevligt bemötande och professionell service!
Nu kan fan inget gå fel!
Men lite onödiga bilder går ju alltid hem föresten
Nypressade slangarna:

Kass domkraft som lyfter ca 1dm, man får ta det i etapper....

Ful kille som inte ville vara med på foto, (så man får passa på när han är off guard). Men han filmade och redigerade första filmen med bravur!

Ska försöka hålla lite humor vid liv tros motgångarna
Spåren på gatan som borde vara av gummi, är av olja.

Samma slang som jag trodde att jag inte hade dragit åt riktigt tidigare hade sprayat fläkten m.m.med olja och fläkten tog det som sin uppgift att dela upp problemet till alla sina kompisar i motorutrymmet, kul när kompisar delar, men i detta fall medförde det ju att block, toppar, grenrör, downpipes, turbos osv vart marinerade i olja. Den vänskapen kan jag vara utan.
Vid närmare analys visade det sej att själva gummit i den fräna stålomspunna slangen inte tålde värmen eller eventuellt oljan, den vart som modell-lera tydligen vid värme/oljekontakt.
Kan ju försöka att oskyldigförklara mej själv nu, då jag faktiskt mycket troligt drog allt riktigt första gången, men å andra sidan så valde jag att stoppa i denna skitslang som har orsakat allt besvär och nästan total katastrof... Stålomspunnet betyder inte att det accepteras av ett Bayerskt monument.

Men här kliver min garagekumpan in och äger situationen faktiskt

Stort tack till Parker i Nacksta, Sundsvall för ett trevligt bemötande och professionell service!
Nu kan fan inget gå fel!

Men lite onödiga bilder går ju alltid hem föresten

Nypressade slangarna:

Kass domkraft som lyfter ca 1dm, man får ta det i etapper....

Ful kille som inte ville vara med på foto, (så man får passa på när han är off guard). Men han filmade och redigerade första filmen med bravur!

*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2797
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Märkligt som dom "små" grejorna kan ställa till det.
"Liten tuva välter stor 750"
Hoppas att det blir ett bättre försök #2
"Liten tuva välter stor 750"
Hoppas att det blir ett bättre försök #2

Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo