BMW 750 V12 Dubbelturbo

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Daniel-635
Forumsberoende
Inlägg: 2797
Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
Ort: Västra Småland, nästan i Halland

Inlägg av Daniel-635 »

Att ett tomt garage kan väcka sån nyfikenhet :wink:
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.

Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Användarvisningsbild
Robert Markström
Forumsberoende
Inlägg: 2098
Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
Ort: Luleå

Inlägg av Robert Markström »

nu blev man ju nästan förbannad! kan ju inte bara lägga ut en bild sådär :pale:
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar

Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;

TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

måste vara fel garage...
Thorsella
Forumsberoende
Inlägg: 765
Blev medlem: mån jan 28, 2008 11:43 pm
Ort: skara

Inlägg av Thorsella »

henkeboi skrev:måste vara fel garage...
ja trort me :hihi:
Skara 0761616519

Åker 242 T6 75a
V70n D5 mä 20"
245 Kompressor 6a
Användarvisningsbild
142_sebbe
För mycket laddtryck
Inlägg: 208
Blev medlem: fre jan 20, 2006 8:22 pm
Ort: örebro län

Inlägg av 142_sebbe »

haha vad händer nu. hoppas garaget är tomt pga testkörning :thumbright:
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Kanske har bytt garage?
:hihi:
Användarvisningsbild
Sleeper_86
Forumsberoende
Inlägg: 896
Blev medlem: sön dec 03, 2006 9:37 pm
Ort: Kalmar

Inlägg av Sleeper_86 »

Tror bara dom knuffat ut den för att vi ska tro att den funkar.. :hihi:
//Jimmy

Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624
Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm

Inlägg av Rogge »

kanske såld i delar?
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Thorsella
Forumsberoende
Inlägg: 765
Blev medlem: mån jan 28, 2008 11:43 pm
Ort: skara

Inlägg av Thorsella »

han kanske inte vet hur man lägger upp filmen :hihi:

kan någon hjälpa han :shock: :wink:
Skara 0761616519

Åker 242 T6 75a
V70n D5 mä 20"
245 Kompressor 6a
Användarvisningsbild
Daniel-635
Forumsberoende
Inlägg: 2797
Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
Ort: Västra Småland, nästan i Halland

Inlägg av Daniel-635 »

Eller så är den såå underbar att köra att han inte kommit hem än :shock:

Spännande är de.........
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.

Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Användarvisningsbild
KackNalle
Forumsberoende
Inlägg: 546
Blev medlem: tis jan 20, 2004 3:48 am
Ort: Kvissleby
Kontakt:

Inlägg av KackNalle »

Såg den stog utanför garaget iaf när jag åkte förbi. Såg dock inga revirränder i asfalten...... får ta en smygrunda förbi om dom inte skriver nått snart!
Drakir
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 66
Blev medlem: tor apr 26, 2007 4:57 pm
Ort: Täfteå, Fäbodsanden

Inlägg av Drakir »

Vad sitter det i?
Det här är ju värre än julafton för 25år sen!!!
:wink:
Användarvisningsbild
Galant turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 332
Blev medlem: fre mar 17, 2006 9:31 pm
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Galant turbo »

Kul att ni är vakna och nyfikna:-)

Efter diverse dödshot och blodiga hästhuvuden i sängen varje morgon får jag väl avslöja åtminstone lite grann av vad som hänt. Jag hade ju tänkt vänta tills jag hade lite roliga bilder eller filmer att publicera, men det finns tyvärr inga sånna, fan vet när dom ska komma :(

Framhjulen har ju passerat tröskeln så bilden ljuger inte, men som inte alltför ovanligt i dessa rymdskepp så glappar elektroniken. Den gick ju klockrent ett tag efter att vi startat den i garaget, men när tomatlådan var fylld och bilen backades ut så går den inte på alla cylindrar, felkodsläsaren säger att ena styrboxen inte svarar, men den går på åtminstånde några cylindrar på varje sida. Fick en skum felkod på amplifier1 också, vet ej vad det är än. Vid en start gick den bara på en halva av motorn också och grenrören var helt kalla på andra sidan. -Skitbilar!

Men inte slutar det där inte, vattenpumpen är helt fetslut och pissar skapligt mycket. Men provköra det ska man ju, vatten är gratis! Det skedde ju i totalt mörker så man slipper se vad som går fel....

Finns fina spår på gatan utanför garaget nu iaf! Men är det gummi? -Nej Vatten? -Nej -så klart inte. Av förklarliga skäl så vågade vi inte köra in bilen i garaget förens den svalnat. Återkommer med utförligare rapport....
*När nyfikenheten överträffar förståndet*

Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
Användarvisningsbild
Galant turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 332
Blev medlem: fre mar 17, 2006 9:31 pm
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Galant turbo »

Ingen kul vecka detta men det är bara att bita ihop...

Ska försöka hålla lite humor vid liv tros motgångarna

Spåren på gatan som borde vara av gummi, är av olja. :o Så det som orsakade att vi inte vågade köra in bilen i garaget var en extrem rökutveckling under huven (och på Statoils tankstationer, Sidsjöns naturområden, samt diverse icke nämnda här bebodda områden)

Samma slang som jag trodde att jag inte hade dragit åt riktigt tidigare hade sprayat fläkten m.m.med olja och fläkten tog det som sin uppgift att dela upp problemet till alla sina kompisar i motorutrymmet, kul när kompisar delar, men i detta fall medförde det ju att block, toppar, grenrör, downpipes, turbos osv vart marinerade i olja. Den vänskapen kan jag vara utan.

Vid närmare analys visade det sej att själva gummit i den fräna stålomspunna slangen inte tålde värmen eller eventuellt oljan, den vart som modell-lera tydligen vid värme/oljekontakt.

Kan ju försöka att oskyldigförklara mej själv nu, då jag faktiskt mycket troligt drog allt riktigt första gången, men å andra sidan så valde jag att stoppa i denna skitslang som har orsakat allt besvär och nästan total katastrof... Stålomspunnet betyder inte att det accepteras av ett Bayerskt monument. :(

Men här kliver min garagekumpan in och äger situationen faktiskt :) Jag ordnar fram en slang som heter duga. Han åker på Parker och hittar hydraulikkopplingar, jag silverlodar ihop dessa med BMWns kopplingar, sen åker kumpanen in och får dom att pressa ihop det vinnande konceptet!

Stort tack till Parker i Nacksta, Sundsvall för ett trevligt bemötande och professionell service!

Nu kan fan inget gå fel! :D

Men lite onödiga bilder går ju alltid hem föresten :D

Nypressade slangarna:
Bild
Kass domkraft som lyfter ca 1dm, man får ta det i etapper....
Bild
Ful kille som inte ville vara med på foto, (så man får passa på när han är off guard). Men han filmade och redigerade första filmen med bravur!
Bild
*När nyfikenheten överträffar förståndet*

Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
Användarvisningsbild
Daniel-635
Forumsberoende
Inlägg: 2797
Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
Ort: Västra Småland, nästan i Halland

Inlägg av Daniel-635 »

Märkligt som dom "små" grejorna kan ställa till det.

"Liten tuva välter stor 750"

Hoppas att det blir ett bättre försök #2 :thumbright:
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.

Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Skriv svar