grattis grattis
den ser riktigt pigg ut och de roliga är att denna funkar även på en vanlig dragracingtävling eller streetracing då den har ett klipp direkt från starten
många bilar som kör en 10 på strippen skulle inte ha en chans på ett streetrace men denna bil skulle nog funka kanon
Nä, det är färdigkört för i år. Nu har jag fullt upp med vår B20 tävling och en del annat.
Jens, jag tänkte på din rekordtid när jag hade kört 10,77. Det var lite därför jag provade att gå upp ett steg till i lustgas, men den ville inte riktigt ta emot det.
Jens, visst tänker jag på dina 10,61 ibland, men det är inget jag är besatt av att slå. Jag försöker förbättra mina egna tider hela tiden. Och jag är ganska övertygad om att du kommer att åka fortare än så nästa år.
Det står lite på sid 11 om vad som sitter i årets motor. Toppen byggde jag redan i vintras. En av dom bättre jag gjort, i klass med den jag gjorde till vår Flow & Dyno Shootout. Flödade 212 cfm vid 12 mm.
Det blev 3 körningar i år. Första var EDPS, Emmaboda. Taskigt väder, inte så mycket kört. Sen var jag i Säve, Göteborg. Soligt och fint, men blåsigt värre. Konstant, kraftig motvind tog död på alla bra tider. Jag tror jag körde 11,30 nånting som bäst, men gav upp efter 3 repor.
Brinkarnas tillställning i Emmaboda i september blev desto mer lyckad, kalasförhållande båda dagarna. Jag körde nog 11-12 repor sammanlagt.
Jag har planer på att sälja motorn utan lustgassystem, och bygga en ny. Jag ska försöka komma igång i vinter, så det inte blir som de två senaste åren, ihopkastat i april/maj.
Jag har inga bilder på motorrummet från i år, jag kan knäppa några till helgen.