
Jakten på Salt&Peppar (Stefan Lindqvist)
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Jakten på Salt&Peppar (Stefan Lindqvist)
mycket kul att se och höra! 

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Jakten på Salt&Peppar (Stefan Lindqvist)
Helfränt.. film från emmaboda. Finns säkert en del här som kan hjälpa till me det
Såg även att stefans gammla motor ligger på nitroz.se
Såg även att stefans gammla motor ligger på nitroz.se
Re: Jakten på Salt&Peppar (Stefan Lindqvist)
sitter bara och flinar när jag ser filmerna vid uppstart........kan en b20 verkligen bli fränare....tveksamt!!!!!
tänk om stefan kan se er från b20 himlen.
gött jobb..........
tänk om stefan kan se er från b20 himlen.
gött jobb..........
Re: Jakten på Salt&Peppar (Stefan Lindqvist)
Härligt jobbat Björn och Johan!!
//Johan.S
//Johan.S
Johan Sundmar
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6986
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Jakten på Salt&Peppar (Stefan Lindqvist)
Vad kul att se att den är igång. Jag skulle kanske dragit upp till Emmaboda med min 142:a också.
Ska ni bromsa innan ni kör den?
Erland
Ska ni bromsa innan ni kör den?
Erland
- Henrik Braun
- Forumsberoende
- Inlägg: 663
- Blev medlem: fre okt 26, 2007 12:23 am
- Ort: Karlshamn
Re: Jakten på Salt&Peppar (Stefan Lindqvist)
Underbart! Så härligt att se att ni hedrar er vän och släkting på det här viset!
1018hp 1215nm S38 i E28
0708438759
0708438759
Re: Jakten på Salt&Peppar (Stefan Lindqvist)
Nu är vi snart i mål med det vi lovade och göra när Stefan gick bort. Igår klarade vi av ytterligare ett delmål, bromsningen.
Vid uppstarten så hade vi problem med en av MSD boxarna så vi startade med fast tändning. En ny box införskaffades genom forumet. David B hade en ny liggande och den fungerade klockrent, tack för bra pris:thumbright:. Och med ytterligare lite skruvade så lät den så här:

Så då var det färdigt för bromsning! Skönt som fan och få lasta Amizen igen, det var ju ett tag sen den var ute nu. Vi körde ner till Johannes på JPM och efter lite mickel med avgassystemen så gick det att få ner den på rullarna. Och den presterade nästan fullt direkt. Bestyckningen verkade bra så vi körde tändning upp/ner men den ville ha 37gr. Och sen hade vi 45mm tratt från början så vi testade lite olika längder och slutade på 20mm.
Och fan va gott den sjöng nu, låter inte mkt B20

Efter flödningen av toppen så visste vi ungefär vad den kunde ge och teorin visade sig stämma nära nog perfekt mot verkligheten.
Resultatet blev 250hk vid 6800 och 295Nm vid 5200.
Och det är alltid skönt när man får ut max av det som sitter där så vi åkte nöjda därifrån
Och jag kan garantera att det är 250fullblod


Så nu är det väl egentligen bara Emmaboda kvar innan bilen överlämnas till Stefans familj igen och sen får vi se vad framtiden utvisar.
Körningen på Emmaboda görs bara för att det var där Stefan började med just denna bil. Och till dom som hade hoppats på att se tio sekunders repor så kan jag bara säga, tyvärr. Detta blir bara på skoj, det är ju inte våra grejer så vi sparar gasen till nästa chaufför
Mvh Johan

Vid uppstarten så hade vi problem med en av MSD boxarna så vi startade med fast tändning. En ny box införskaffades genom forumet. David B hade en ny liggande och den fungerade klockrent, tack för bra pris:thumbright:. Och med ytterligare lite skruvade så lät den så här:

Så då var det färdigt för bromsning! Skönt som fan och få lasta Amizen igen, det var ju ett tag sen den var ute nu. Vi körde ner till Johannes på JPM och efter lite mickel med avgassystemen så gick det att få ner den på rullarna. Och den presterade nästan fullt direkt. Bestyckningen verkade bra så vi körde tändning upp/ner men den ville ha 37gr. Och sen hade vi 45mm tratt från början så vi testade lite olika längder och slutade på 20mm.
Och fan va gott den sjöng nu, låter inte mkt B20


Efter flödningen av toppen så visste vi ungefär vad den kunde ge och teorin visade sig stämma nära nog perfekt mot verkligheten.
Resultatet blev 250hk vid 6800 och 295Nm vid 5200.
Och det är alltid skönt när man får ut max av det som sitter där så vi åkte nöjda därifrån

Och jag kan garantera att det är 250fullblod



Så nu är det väl egentligen bara Emmaboda kvar innan bilen överlämnas till Stefans familj igen och sen får vi se vad framtiden utvisar.
Körningen på Emmaboda görs bara för att det var där Stefan började med just denna bil. Och till dom som hade hoppats på att se tio sekunders repor så kan jag bara säga, tyvärr. Detta blir bara på skoj, det är ju inte våra grejer så vi sparar gasen till nästa chaufför

Mvh Johan
Re: Jakten på Salt&Peppar (Stefan Lindqvist)
Underbart!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 493
- Blev medlem: mån feb 08, 2010 9:27 pm
- Ort: Ockelbo
- Kontakt:
Re: Jakten på Salt&Peppar (Stefan Lindqvist)
Kul att den är redo för race igen nu
S

S
VÅGA VÄGRA OHC!!
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Jakten på Salt&Peppar (Stefan Lindqvist)
172.3 drivhjuls KW är grymt bra med en sugmotor B20
!!!
bra jobbat alla inblandade
ta det lung och ha kul på emmaboda. inte lätt att ratta en sån bil så några super tider räknar nog ingen att ni ska levera första gången ut.
mvh jens

bra jobbat alla inblandade

ta det lung och ha kul på emmaboda. inte lätt att ratta en sån bil så några super tider räknar nog ingen att ni ska levera första gången ut.
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Jakten på Salt&Peppar (Stefan Lindqvist)
vackert......väl jobbat
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6986
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Jakten på Salt&Peppar (Stefan Lindqvist)
Vad kul att den är ihop. Vilken datum är det Emmaboda?
Är det nån av Stefans söner som ska ta över bilen sen?
Erland
Är det nån av Stefans söner som ska ta över bilen sen?
Erland
Re: Jakten på Salt&Peppar (Stefan Lindqvist)
18 maj är det EDPS i Emmaboda
Ska vi samåka Erland ?
//Johan
Ska vi samåka Erland ?
//Johan
Johan Sundmar
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6986
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Jakten på Salt&Peppar (Stefan Lindqvist)
Jag befarar tyvärr att jag får stå i Malmö och meka åt Micke Malmgren den helgen.
Kul att arrangörerna har sån koll på varandras datum.
Erland
Kul att arrangörerna har sån koll på varandras datum.
Erland