Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Gladh
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 97 Blev medlem: tor mar 13, 2008 4:54 pm
Ort: Östersund
Inlägg
av Gladh » mån jun 21, 2010 2:27 pm
Jaha fick lite mer prylar på posten idag
Ikväll ska jag börja med grenröret.
Gladh
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 97 Blev medlem: tor mar 13, 2008 4:54 pm
Ort: Östersund
Inlägg
av Gladh » mån jun 21, 2010 11:00 pm
Hmm ja de blev en kollektor gjord ikväll iaf, va lite pill å smida ihop 48,3 rör på en delad T3 fläns. Mycket tack till lord_nordkvist för hjälpen
lord_nordkvist
Forumsberoende
Inlägg: 581 Blev medlem: mån mar 10, 2008 4:44 pm
Ort: Lit/Jämtland
Inlägg
av lord_nordkvist » tis jun 22, 2010 9:12 am
haha ja de är lite pill minsann att få ihop sånna där bummlingar till rör.. men de vart ju bra, lite småputs invändigt på den dära nu så äre bara tuta å köra sen
Gladh
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 97 Blev medlem: tor mar 13, 2008 4:54 pm
Ort: Östersund
Inlägg
av Gladh » ons jun 23, 2010 1:24 pm
Idag dök paket från Lg upp så nu ere bara å vänta på turbon. Fick tag på en HX40 t3 med 14 avgashus
Stener
Forumsberoende
Inlägg: 2194 Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:07 am
Ort: Östersund
Inlägg
av Stener » ons jun 23, 2010 1:36 pm
Kommer bli fint
Trodde att man skulle ha få näst snabbaste Volvon på byn i sommar efter Martin men verkar inte bli så heller
Chevelle SS -65
P Johansson
För mycket laddtryck
Inlägg: 157 Blev medlem: tis aug 30, 2005 2:57 pm
Ort: mora
Inlägg
av P Johansson » ons jun 23, 2010 2:27 pm
Har du planer på att göra nåt åt utsidan åxå??
Har ett komplett kjolpaket som jag inte vill ha på min längre.
Det är helt, fint och vitt.. finns nog bild på det i min tråd..
Mvh Patrik j
Ä i naug int tråjur så krympa...Ä i naug kwidn så okä...
Gladh
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 97 Blev medlem: tor mar 13, 2008 4:54 pm
Ort: Östersund
Inlägg
av Gladh » ons jun 23, 2010 5:28 pm
P Johansson skrev: Har du planer på att göra nåt åt utsidan åxå??
Har ett komplett kjolpaket som jag inte vill ha på min längre.
Det är helt, fint och vitt.. finns nog bild på det i min tråd..
Mvh Patrik j
Nja jag ska ha den som de e, är inte så mycket för styling
ska se till att få den å gå nu i första hand.
lord_nordkvist
Forumsberoende
Inlägg: 581 Blev medlem: mån mar 10, 2008 4:44 pm
Ort: Lit/Jämtland
Inlägg
av lord_nordkvist » ons jun 23, 2010 7:36 pm
dedär blir finfint.. blir det o-ringat också? eller skärkantspackning?
Gladh
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 97 Blev medlem: tor mar 13, 2008 4:54 pm
Ort: Östersund
Inlägg
av Gladh » tor jun 24, 2010 11:41 am
lord_nordkvist skrev: dedär blir finfint.. blir det o-ringat också? eller skärkantspackning?
Det blir skärkantspackning serru
Gladh
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 97 Blev medlem: tor mar 13, 2008 4:54 pm
Ort: Östersund
Inlägg
av Gladh » tor jul 01, 2010 4:05 pm
Jaha de blev lite ändring så jag ska köra på T4 fläns ist så en ny kollektor ska snidas ihop ikväll. Också har en hx40 med avgashus 17 och en 60mm ic kommit hem så nu har jag allt tro jag.
Stener
Forumsberoende
Inlägg: 2194 Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:07 am
Ort: Östersund
Inlägg
av Stener » sön jul 04, 2010 5:47 pm
Trevligt
Fan lika bra att bygga T4 från början för det kommer spåra ur totalt förr eller senare ändå
Chevelle SS -65
Gladh
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 97 Blev medlem: tor mar 13, 2008 4:54 pm
Ort: Östersund
Inlägg
av Gladh » sön jul 04, 2010 9:36 pm
ja de blev lite gjort i helgen, motorn åkte ur och fick ny lager och h-profil stakar.
Sen fick Martin ta en titt på toppen, den såg bra ut men kammen va skrot
så jag behöver en vettig sådan lite ilvasst.
Men men imorgon ska motorn i bilen och grenröret ska få ta form
Gladh
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 97 Blev medlem: tor mar 13, 2008 4:54 pm
Ort: Östersund
Inlägg
av Gladh » mån jul 05, 2010 11:12 pm
Motorn på plats i bilen igen
gick jävligt smärtfritt. Började lite smått på grenröret, blir vilodag i morgon men på onsdag bli de maraton skruvning.
Martin H
Forumsberoende
Inlägg: 2304 Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
Ort: lit/jämtland
Kontakt:
Inlägg
av Martin H » tis jul 06, 2010 12:04 am
ser bra ut
men blir det inte mindre krångel att dra 1an o 4ans rör till främre kollektorn. men du kan ske har gott om plats?
MHR
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
Gladh
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 97 Blev medlem: tor mar 13, 2008 4:54 pm
Ort: Östersund
Inlägg
av Gladh » tis jul 06, 2010 9:29 am
Martin H skrev: ser bra ut
men blir det inte mindre krångel att dra 1an o 4ans rör till främre kollektorn. men du kan ske har gott om plats?
Jo plats finns det men jag lurar på att dra om röret. Hur såg de ut med kammen?