kommer ned ganska sent torsdag kväll å packar bara ur det nödvändigaste för att kunna sova ,
fredag förmiddag packar upp allt och gör mig klar för första pass.
kör några långsamma uppvärmningsvarv, första varvet jag kliver på gas så känns bilen inte alls bra, efter halva varvet tror jag får jag svartflagg och personal springer ut å stoppar mig , visar sig att den rykt nått kopiöst, drar in den i depån å konstaterar att turbinaxeln på ena turbon släppt och all olja trycks ut i avgasröret som var ganska hett redan (dvs olja förbrändes i avgashus/avgasystem)
efter ett samtal konstateras att peter Schmidt är påväg och slänger med en ny turbo i bilen , en å en halv timme senare sitter en ny turbo på plats , inte helt rätt turbo då det blev en turbin med 2mm mindre exducer.
men saksamma det går att köra bilen så ut på pass två för dagen just efter lunch,
sätter några varv med runt 0.53 , känns ganska bra bilen är väldigt neutral och inga konstigheter alls.
in i depån å känner mig skapligt nöjd då mitt enda mål var att komma under 0.55, vilket jag gjorde väldigt lätt.
men nu till mina snälla teamkamrater (dvs peter Schmidt) som bara spyr ut kommentarer att jag måste åka under 0.50 för det ens ska räknas som halvsnabbt (rätt stöddigt från gubben som säkert aldrig kört under minuten själv :p )
men saksamma, till saken hör att det är bergis 35 grader varmt i depån så man känner sig rätt mosig i huvudet efter en heldag.
men jag beslutar att köra ett tredje pass för dagen just innan avslut av dagen, laddar upp rejält med några redbull och går in med inställningen att jag i alla fall ska gasa lite mer för att hitta vart bilen antingen understyr eller överstyr, och sen försöka köra på den gränsen,
första tre varv uppvärmning sen varv fyra får jag fritt spår och ger så mycket jag klarar av, konstaterar att bilen både understyr och överstyr när däcken blir så pass varma (första gånden jag känner att jag överbelastat däcken)
så kör så hårt det går det varvet, varv nummer fem om jag minns rätt kör jag ännu lite snabbare men det slutar med att jag går på tvären över krönet (den dolda högerkurvan kommer jag baklänges in i)
ingen fara på taket jag står kvar på banan och får först inte igång bilen som nu står å blinkar på 110 graders vattentemp när plötsligt kylningen försvann, låter fläkten gå och ca 25 sekunder senare startar motor igen.
haltar in i depån och funktionärerna kommer med lite vatten och resorb, polarna skrattade lite skämtsamt att jag nog fått solsting för körningen var INTE vacker, TROTS detta lyckas jag under 4de varvet sätta tiden 0.50,337
söndagen skulle jag bara köra ett pass lite på kul och kände att det inte skulle gå att köra fortare än så denna helgen, helt enkelt för varmt och jag är för otränad, plus att ena turbon laggar en hel del vilket gör att jag måste kliva på gasen ganska tidigt innan trycket kommer.
väl hemma har jag gått igenom filmen och kan inte göra annat än att skratta åt att jag ens lyckades få en så pass "bra" tid trots att jag kör så inåt helvete dåligt, kan vara det sämsta varv jag nånsin sett från Kinnekulle på in-car film

