budget 760, mot 500hk Krockad uppdaterad

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

japp då är det turbo ras.... fan....

visste att den var lite ledsen men att den var så deppig så den tog livet av sig så snabbt, det var tråkigt..

Ingen som har ett fint agg tillsalu?
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

ringt till sl turbo idag. en garret kullagrad turbo är ju bland det sämsta man kan ha om man tänkt sig att köpa reservdelar...

finns inte att få tag på...

Är det någon som skulle kunna vet om några saker får ni mycket gärna höra av er...

Sl turbo kanske kunde fixa fram någon lagerdel som han hade liggandes men troligen inte.

skall mäta turbon imorgon och ringa igen..
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

har fått ms sprutet :)
beställt mig en kkk24

så snart mina vänner är vi tillbaka i raceläge igen hehe.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Blir inte en k24 lite liten?
Är den till en audi femma el. vad?
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

det är till en s60r

Skall tydligen palla närmare 400hk på en optimerad motor..

Så vitt jag vet så tar ju en 16motor emot ganksa bra med luft så 300hk skall itne bli några problem..

har bara 400cc spridare....
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Brandt
Forumsberoende
Inlägg: 776
Blev medlem: mån jun 20, 2005 11:34 pm
Ort: Grästorp

Inlägg av Brandt »

volvo140turbo skrev:det är till en s60r

Skall tydligen palla närmare 400hk på en optimerad motor..

Så vitt jag vet så tar ju en 16motor emot ganksa bra med luft så 300hk skall itne bli några problem..

har bara 400cc spridare....
Vad jag LÄST så ska man inte ladda mer än 1.4bar med k24an, lagerna går då. Men som sagt bara vad jag hör, inget jag har några erfarenheter av..

Är nått speciellt med bugetbyggen, ser jäkligt bra ut.

Mvh Brandt
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

nej det skulle tydligen vara 270graders lager..

Men man kan nästan köra slut på den turbon med ett kg ladd
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

japp det är det en ny turbo på en.. tro det eller ej men detta agget laddar betydligt mycket snabbare än ett kullagrat..

Fruktanvärt mycket agg för pengarna!


Någon som vet om det skall sitta v-bandsklämma på wastegaten std?

Man kan byta fjädrar alltså....

Det är ju inte så dumt hehe
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Daniel Bjälevik
Forumsberoende
Inlägg: 1014
Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
Ort: Kungsör/västmanland
Kontakt:

Inlägg av Daniel Bjälevik »

volvo140turbo skrev:japp det är det en ny turbo på en.. tro det eller ej men detta agget laddar betydligt mycket snabbare än ett kullagrat..

har hör det där förr.. förstår inet folk som vill köra med kulllagrade agg... känns som i dom flesta fall e det mest penisförlängare. har en jag känner med en SAAB 900 som e sponsrad av MAP tun lr nått sånt,o han har ett kullagrat agg typ nå hybrid tjosan o det e skit seg spoll på det..fast det e skit litet avgashus.. föröker förklara för han hur bra det skulle bli med ett fint lastbils agg o pulssplitt grenrör menmen hehe

Kul bygge iaf,, ska bli intresant o se hur mycket du får ut med orginalkom i maskin :)

Mvh Bjäle
Bild
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

håller med dig bjäle:)


Nu är kabelmattan gjord. och lite givare monterade på motorn...


blir en satans massa koppling och justering i insprutningen imorgon... puhh!!!!

ja ja vi får väll se hur det går....


ha de:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Rebew
För lite laddtryck
Inlägg: 1
Blev medlem: mån dec 04, 2006 12:38 am

Inlägg av Rebew »

va kosta ms sprutat ? du som nyss har köpt ett
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

tja köpte sprutet får 2000:-


kan ju säga som så att jag har världens krångel med sprutet!


får det inte att reagera på insignal från hallgivaren..

vet inte vad som kan vara fel heller..

mätt signal och allt är ok.

det sitter ett pullup motstånd inlött i boxen.

allt är okej men det vill inte funka ändå...

Är det bara att slägna upp en snara i taket eller?

tacksam för tips och hjälp
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Da_Snake
För mycket laddtryck
Inlägg: 411
Blev medlem: fre dec 19, 2003 3:32 pm
Ort: Nora

Inlägg av Da_Snake »

Vad kör du för version på MS (1 lr 2)?
Vilken firmvare laddad?

Lättare att komma med något vettigt förslag om man vet lite detaljer.
Fredrik Ringhald
072-316 26 91
Bild
Användarvisningsbild
Henke
För mycket laddtryck
Inlägg: 120
Blev medlem: tis sep 06, 2005 8:13 pm
Ort: Mellansel/Härnösand

Inlägg av Henke »

Han har fått till det med hall-signalen nu.
När jag pratade med honom i telefon för ett tag sen så lät det som dom skulle börja ställa in tändningen inför start.
Henrik Sundberg
Happiness is a Hot VW!!!
"En tysk bil går aldrig sönder. Den kan bara tillfälligt upphöra att fungera"
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

nu har vi mappat efter vägen lite utan instrument bara dom som finns inbyggda i människan :)

Laddar 0,5bar och den går riktigt bra:)

Hade inte kopplingen varit så slapp så skulle den lätt riva loss 1 och 2an tror jag:)

Skall dra på laddet nästan en bar till..
Tror inte spridarna räcker till då men vi får se hur långt dom räcker:)

Är jädrigt kul att det funkar så bra som det gör..

Autotune funktionen var ju inte så bra..
Men datorn som jag mappar med är skitseg så jag tror att det kan vara det som är problemet:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Skriv svar