Race Taunus 20M-65 CSB 377cui Turbo
- maranello
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 231
- Blev medlem: mån sep 29, 2008 11:39 pm
- Ort: Örebro
- Kontakt:
ser väldigt bra ut.
skynda på nu
mvh
skynda på nu
mvh
/// JoNi Performance Parts
Nu finns lite nya prylar i webshopen!
www.jnpp.se
KANON PRISER PÅ TURBOS och andra Speed parts.
Nu finns lite nya prylar i webshopen!
www.jnpp.se
KANON PRISER PÅ TURBOS och andra Speed parts.
- turbo_sven
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 193
- Blev medlem: lör jul 08, 2006 10:51 pm
- Ort: Fjälkinge
- Kontakt:
-
lille-skutt
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 196
- Blev medlem: tor nov 23, 2006 12:20 pm
- Ort: ljungby
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Jag har helt missat ditt inlägg, och att nån glott i trådenlille-skutt skrev:Har läst igenom din tråd nu för typ 40-11e gången å e lika imponerad varje gång av finishen på grejerna du tillverkar, men tråden dör ju tyvärr ut i maj månad i år, hur har det gått sen efter detta?
Många frågetecken att räta ut nu
Men jag ska göra en liten updatering nu tänkte jag.
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Liten uppdat inför uppstarten.
Det kommer bli mest bilder men de e ju roligast att kolla på
En grej jag börjar lära mig nu är att man kan gånga uppskattad tid och pengar med pi, minst! Med andra ord har de inte gått riktit som jag tänkt med provkörning i år heller, och de är väl de tråkigaste av allt
. Men jag känner att jag inte vill löka ihop de sista.
Nu kommer lite bilder på vad som hänt i sommar.

Började göra ett X-block att fördela soppan med.

Klart

Monterat på plats.
Sen började jag göra en kamlägesgivare. Byggde om en MSD oljepumpsdrivning som man använder om man gör remdriven eller separata spolar på CSB

Grejorna som ska ingår i den nya givaren.

Fick avhärda axlen i induktions avhärdaren på jobbet skönt att slippa asa fram gasverket ibland

Svarvade till en "flagga" till givaren.

Sen svarvades givar huset till.

Fick även fräsas till lite.

Delarna som ingår.

Ihopmonterad.

Kolvarna svarvades av 0.5mm, kompet hamnar på 8.8:1.

Sen var Martin o hjälpte mig att grada in kammen.


Kollade så att ventilerna gick fritt, och de var gott mått ca 4mm både på avgas och insug

Efter de var de ju bara att montera kolvar och stakar, alldrig mer spiro locks säger jag bara.

Botten ihopa.

Toppbultarna på plats,rena igelkotten

Toppar, vippor, insug osv monterat.

Sen åkte motorn i bilen igen, för mer eldragning.

El centralen, börjar ta form.

Kamgivren på sin plats.

Tändspolarna har fått lite kablar och kontakter till sig.

Liten låda med el matrial från elfa. E ganska kul med el.

BTRen fått sin plats man ser även lite av motorkablaget.

Manövern sitter på plats i taket.

Spjäll osv på plats.

Växelspaken har fått sin plats.

Lite på början av plåtningen inuti.


Avgas och wg rör klart.

Nått sånt här kommer motorn se ut i bilen.
De va allt för nu, de blev mycke bilder.
En grej jag börjar lära mig nu är att man kan gånga uppskattad tid och pengar med pi, minst! Med andra ord har de inte gått riktit som jag tänkt med provkörning i år heller, och de är väl de tråkigaste av allt
Nu kommer lite bilder på vad som hänt i sommar.

Började göra ett X-block att fördela soppan med.

Klart

Monterat på plats.
Sen började jag göra en kamlägesgivare. Byggde om en MSD oljepumpsdrivning som man använder om man gör remdriven eller separata spolar på CSB

Grejorna som ska ingår i den nya givaren.

Fick avhärda axlen i induktions avhärdaren på jobbet skönt att slippa asa fram gasverket ibland

Svarvade till en "flagga" till givaren.

Sen svarvades givar huset till.

Fick även fräsas till lite.

Delarna som ingår.

Ihopmonterad.

Kolvarna svarvades av 0.5mm, kompet hamnar på 8.8:1.

Sen var Martin o hjälpte mig att grada in kammen.


Kollade så att ventilerna gick fritt, och de var gott mått ca 4mm både på avgas och insug

Efter de var de ju bara att montera kolvar och stakar, alldrig mer spiro locks säger jag bara.

Botten ihopa.

Toppbultarna på plats,rena igelkotten

Toppar, vippor, insug osv monterat.

Sen åkte motorn i bilen igen, för mer eldragning.

El centralen, börjar ta form.

Kamgivren på sin plats.

Tändspolarna har fått lite kablar och kontakter till sig.

Liten låda med el matrial från elfa. E ganska kul med el.

BTRen fått sin plats man ser även lite av motorkablaget.

Manövern sitter på plats i taket.

Spjäll osv på plats.

Växelspaken har fått sin plats.

Lite på början av plåtningen inuti.


Avgas och wg rör klart.

Nått sånt här kommer motorn se ut i bilen.
De va allt för nu, de blev mycke bilder.
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
skit snyggt:) seriöst och bra, kommer betala sig i längden det där:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 865
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Re: Liten uppdat inför uppstarten.
Jag håller med fullständigt! Tråkigt att det inte blev provkörning, det är ju klar motivationshöjare. Annars så är det ju dina uppdateringar på gränsen till porr. Så jag säger bara ÄNTLIGEN!Klabbe Persson skrev:En grej jag börjar lära mig nu är att man kan gånga uppskattad tid och pengar med pi, minst!
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Snyggt jobbat!
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
