Starka ord må hända.. men det är en bil med klass. Vet inte om jag bara vill hålla med, berömma dig för byggetl lr bara förundras över ovanståendes ordval.. Skitsnygg bil iaf!Dom sa att Bach spelade fyrhändigt med Gud. Jag vete fan vem du lirar med men den här bilen är ren världsklass!! Släng dig i väggen Chip Foose!!
Jag har sett en å annan Taunus som aldrig lyckats höja sig över "sladda runt korvmojje stuket". Den här bilen tar allting till en ny nivå & återupprättar Ford Taunus som entusiastbil och visar vilken fin klassiker det är och att du, Klabbe lirar fyrhändigt med... nån.
Ett fantastiskt projekt som jag följer med spänning.
Race Taunus 20M-65 CSB 377cui Turbo
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
Bara den startar kommer kännas så jävla gött
Jag hoppas me dem överlever, Vi kommer lägga oss ganska safe, då snurran ändå är i minsta laget, och för att jag alldrig kört eller åkt något liknande så de kommer bli en upplevelse hur som
Rören i blocket är för att oljan ska rinna ner till tråget "fortare" istället för att vispas runt av kammen om jag fattat de rätt, dom satt där när jag köpte blocket. Sen om de gör nån större skillnad?? Ingen aning men känns som dom sitter av nån anledning.

Rören i blocket är för att oljan ska rinna ner till tråget "fortare" istället för att vispas runt av kammen om jag fattat de rätt, dom satt där när jag köpte blocket. Sen om de gör nån större skillnad?? Ingen aning men känns som dom sitter av nån anledning.
Precis rören är där för att oljan skall rinna tillbaks i fram och bakkant av olje galleriet istället för över kam och vevaxelKlabbe Persson skrev:Bara den startar kommer kännas så jävla göttJag hoppas me dem överlever, Vi kommer lägga oss ganska safe, då snurran ändå är i minsta laget, och för att jag alldrig kört eller åkt något liknande så de kommer bli en upplevelse hur som
![]()
Vissa brukar plugga hålen istället för rör men rören gör så man luftar vevhuset men oljan inte kan rinna ner

Lycka till med bromsningen

- Klabbe Persson
- Forumsberoende
Har gått ganska bra idag, glömde dock borr o gängtapp hemma till nipplarna till soppa systemet.

Gjorde lite lambda pluggar och en ny hållare till kamlägesgivaren då jag sålde den förra.
Här syns även början på nipplarna.

Har fixat dit en ny huvudströmbytare.

En bränsletrycksgivare för att logga bränsletrycket. Som ska sättas i fuelrailen.

Bränslepumpar och tank.
Lite bilder på hur de ser ut i pannrummet.

Elcentralen

Mätarhuset.
Det blev lite bilder iaf

Gjorde lite lambda pluggar och en ny hållare till kamlägesgivaren då jag sålde den förra.
Här syns även början på nipplarna.

Har fixat dit en ny huvudströmbytare.

En bränsletrycksgivare för att logga bränsletrycket. Som ska sättas i fuelrailen.

Bränslepumpar och tank.
Lite bilder på hur de ser ut i pannrummet.

Elcentralen

Mätarhuset.
Det blev lite bilder iaf

- Klabbe Persson
- Forumsberoende
Tack. Jag är ganska nöjd självBlom142 skrev:äckligt fint allt blir..
men hur blir det att byta stift på den där??
ser lite små trångt ut..

Stift är inga problem, med fronten borta. Eller från hjulhusen fram.
Har föresten fått höra lite negativt ang Autronic Multiplexer och MSD 8245 spolar, någon som kört med de?
Det jag har fått sagt till mig är att multiplexern inte klarar att köra med 3ms dwell på högre varv, och det är ju vad spolarna vill ha för att hinna med.
- Klabbe Persson
- Forumsberoende