Race Taunus 20M-65 CSB 377cui Turbo

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Kanon, grattis :thumbright:
Användarvisningsbild
JIMPA
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 79
Blev medlem: mån aug 03, 2009 8:16 am

Inlägg av JIMPA »

grattis det här blir grymt :thumbright: hoppas man får se den i sommar..


mvh/jimpa
TEAM BOOST PERFORMANCE

9.25@252km/h i en gammal e30!!!
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Blir nog kul köra den i sommar! :thumbright:
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
Jonathan_
Forumsberoende
Inlägg: 597
Blev medlem: mån okt 20, 2008 9:16 am
Ort: Västland

Inlägg av Jonathan_ »

Stort grattis! :thumbright:

Mvh J
Jonathan Westerlund, Tierp

Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.

Samt ett par, tre Alfor.
Användarvisningsbild
Elias_
Forumsberoende
Inlägg: 1581
Blev medlem: lör okt 13, 2007 5:10 pm
Ort: Sundsvall

Inlägg av Elias_ »

Grattis ! :thumbright:
http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Andreas Arthursson
Forumsberoende
Inlägg: 528
Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
Ort: Avesta
Kontakt:

Inlägg av Andreas Arthursson »

Klabbe Persson skrev:Jens Tack, tror också de kommer funka kanon. :)
De måtten jag kan i huvet är 75mm in och 87mm ut.
Jag provtryckte i bilen o där va inga konstigheter.

JK-racingTack Ola o Tompa! Kan garantera att de kommer börjas på en lagom nivå :)

Andreas Arthursson Vill börja med att tacka för supporten!! Tack, verkligen kanon! :thumbright:
Har mycket siffror o grejor i huvet nu, men har för mig att det är som min bror skriver typ 1.6-1.7 bar vid 1bar mottryck.

Blom Det hade inte mitt hjärta pallat :) Jag har så de räcker nu :)

Driddler Vridet ligger på 1300Nm ungefär.
Vilken lobseparation har du?
Jag hade mycket mindre mottryck med samma turbindel.
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1313
Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad

Inlägg av Klabbe Persson »

Andreas Arthursson skrev:
Vilken lobseparation har du?
Jag hade mycket mindre mottryck med samma turbindel.
Har 112 lobseperation.
Snackade med Martin precis han hade för sig att de inte var så mycke mottryck som jag skrev, han skulle kolla loggarna ikväll och fylla i.
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Instagram: Klabbarparen
Användarvisningsbild
Andreas Arthursson
Forumsberoende
Inlägg: 528
Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
Ort: Avesta
Kontakt:

Inlägg av Andreas Arthursson »

Jag kör 115 i lob. Då är det lite skillnad. Jag hade 1:1 i mottryck upp till 1100hk.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21750
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

hadde ni samma avgashus?

vad hadde ni för duration vid 0.05" och lyft och mek eller hydraliska kammar?

instelations vinkel ?
Användarvisningsbild
Andreas Arthursson
Forumsberoende
Inlägg: 528
Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
Ort: Avesta
Kontakt:

Inlägg av Andreas Arthursson »

Japp samma avgashus.
Min kam var 248/252 med 0.615" lyft och 115 lob med hydrauliska lyftare.
Jag blev rekomenderad 115 i lob av de snabbaste i usa och det verkar vara perfekt. Min gav 1000 hk vid 1 bar med 91mm turbon med mina orig toppar.
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1313
Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad

Inlägg av Klabbe Persson »

Min kam är 242/248 med .571"/.577" lyft, Mekanisk rullkam.
Verkar som dom flesta åker lite mer än 112 i lob i usa iaf.
Min är inställd på 108 grader efter kam kortet.
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Instagram: Klabbarparen
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10199
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

Klabbe Persson skrev:Min kam är 242/248 med .571"/.577" lyft, Mekanisk rullkam.
Verkar som dom flesta åker lite mer än 112 i lob i usa iaf.
Min är inställd på 108 grader efter kam kortet.
Du menar du ställt insugsnocken på 108?
för det går juh inte ändra på separationen på en enkelkamsmotor.
Användarvisningsbild
Pro-Mille
Forumsberoende
Inlägg: 1068
Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
Ort: Torshälla
Kontakt:

Inlägg av Pro-Mille »

Han menar nog att kammen är ställd på 108 grader "intakecenterline"
Fullt insugslyft på 108 grader efter TDC (efter överlappets TDC).
GordonE
För mycket laddtryck
Inlägg: 310
Blev medlem: ons jul 13, 2005 10:47 pm
Ort: Växjö

Inlägg av GordonE »

Härligt att maskinen vill lira för dig!
Senast redigerad av GordonE den mån nov 30, 2009 3:03 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Mercedes 190E 2.3-16
9.98 238km/h
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1313
Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad

Inlägg av Klabbe Persson »

Pro-Mille skrev:Han menar nog att kammen är ställd på 108 grader "intakecenterline"
Fullt insugslyft på 108 grader efter TDC (efter överlappets TDC).
Helt rätt! Precis enligt kam kortet från comp cams.
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Instagram: Klabbarparen
Skriv svar