Race Taunus 20M-65 CSB 377cui Turbo

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
stenmark
Lite mer laddtryck
Inlägg: 25
Blev medlem: tis jan 16, 2007 12:08 pm
Ort: Linköping

Inlägg av stenmark »

Tjena!! Mycket fint bygge!!

Undrar vilken dim det är på fyrkants profilerna i golvet??

mvh/ Henke.
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1313
Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad

Inlägg av Klabbe Persson »

stenmark skrev:Tjena!! Mycket fint bygge!!

Undrar vilken dim det är på fyrkants profilerna i golvet??

mvh/ Henke.
Det är 60x40x3 har jag för mig. Enligt DR reglementet.
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Instagram: Klabbarparen
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1313
Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad

Inlägg av Klabbe Persson »

Idag har jag kollat lite mer på min kollektor och kommit fram till att jag behöver fräsa av ännu mer på rören för att kunna få till det bra in i ett 3" rör.
Så jag kommer göra 2 nya kollektorer nu så att allting blir hundra. :)
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Instagram: Klabbarparen
Användarvisningsbild
Driddler
Snake booster
Inlägg: 1503
Blev medlem: ons dec 06, 2006 9:18 pm

Inlägg av Driddler »

Vi kan knappt bärga oss :D

Jag tyckte den tidagre såg lite väl tilltagen ut i enkeländen :thumbright: Det var därför jag fick för mej att du skulle köra dubbla snurror.
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1313
Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad

Inlägg av Klabbe Persson »

Driddler skrev:Vi kan knappt bärga oss :D

Jag tyckte den tidagre såg lite väl tilltagen ut i enkeländen :thumbright: Det var därför jag fick för mej att du skulle köra dubbla snurror.
Jag kan knappt bärga mig själv heller :)

Nej de blir singel snurra nu. Har beställt en Borg Warner S475, dom plockar 1100 hp med dom i usa så den räcker till min 800.

Enkeländan blev lite stor i kollektorn så jag fick inte dit 3" röret vettigt, men de ska de bli ändring på. :)
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Instagram: Klabbarparen
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1313
Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad

Inlägg av Klabbe Persson »

Jag ritade upp kollektorn lite i caden så jag vet hur mycket som ska fräsas av på dom för att passa bra till 3" röret.

Bild

Jag ska nog se ikväll om jag inte ska försöka fixa till 2 fina kollektorer som kommer bli dom som ska användas nu när jag har mätt och kollat lite :)
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Instagram: Klabbarparen
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1313
Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad

Inlägg av Klabbe Persson »

Ganska svalt intresse, men jag provar lite till :roll:

Nu har jag fräst och punktat upp 2 kollektorer som blev kanon tycker jag själv iaf. Är lite jobb kvar för att kunna passa ihop dom med vbands klämman, men de ska nog gå bra.

Bild
Blev lite fräsande. De e nackdelen med v8, dubbelt av allt :)

Bild
Efter lite gradande och putsande så ser de ut så här nu.

Bild
Blir kanon innuti också :lol:

Hoppas jag får min snurra imorgon eller på tisdag. :hihi:
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Instagram: Klabbarparen
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10199
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

se så fint..
bara att smälta samman dem med tiggen,, det lönar sig att vara nogrann.
Senast redigerad av Kadett4wd den sön maj 20, 2007 9:28 pm, redigerad totalt 1 gånger.
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Användarvisningsbild
Driddler
Snake booster
Inlägg: 1503
Blev medlem: ons dec 06, 2006 9:18 pm

Inlägg av Driddler »

Ser fint ut det där Klabbe :thumbright:

Ingen ska beskylla dej för att göra det lätt för dej :wink:
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Du håller lika hög klass på grenröret som bilen i övrigt, det är fint jobbat! :thumbright:
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Ja det är bara att lyfta på hatten. Smide av högsta grad!
Användarvisningsbild
Driddler
Snake booster
Inlägg: 1503
Blev medlem: ons dec 06, 2006 9:18 pm

Inlägg av Driddler »

Men jag måste säja att jag är avundsjuk på dessa som har fräsar och svarvar.

Problemet är väl att måste kunna använda dom också 8)

Så en annan får nöja sej med rondellen :D
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Jimmy Nilsson
Forumsberoende
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre jun 16, 2006 9:38 am
Ort: Borlänge (Dalarna)

Inlägg av Jimmy Nilsson »

grymt bra detdär blev, du ska inte prova få kollektorn mer "fyrkantig" där dom går innåt som jag försökte förklara tidigare?
Suger livet? överladda!
mvh// Jimmy
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1313
Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad

Inlägg av Klabbe Persson »

Tack för alla trevliga kommentarer, man får mycket inspiration av de.
Kadett4wd skrev:se så fint..
bara att smälta samman dem med tiggen,, det lönar sig att vara nogrann.
Tycker de känns fel o "löka" ihop grejorna när man kan göra de riktit. och har tillgång till grejorna som behövs. :)
Driddler skrev:

Ingen ska beskylla dej för att göra det lätt för dej :wink:
Nej de ska dom inte. :hihi:
Men de va inte så farligt som man kan tro. De tog ca 15 min per rör att fräsa så de tar nog inte mycket längretid än att såga eller köra med vinkelslipen, o de blir bra.
De kan bli bra med v-slipen också men får för mig att de tar längre tid??
mattias skrev:Du håller lika hög klass på grenröret som bilen i övrigt, det är fint jobbat! :thumbright:
peppe skrev:Ja det är bara att lyfta på hatten. Smide av högsta grad!
Tack Tack!! :lol:
Driddler skrev:Men jag måste säja att jag är avundsjuk på dessa som har fräsar och svarvar.

Problemet är väl att måste kunna använda dom också 8)

Så en annan får nöja sej med rondellen :D
Säger som jag sa till brillko, bara o skaffa grejor (dyrt som attan bara) o börja öva så lär man sig. :)
boosted_142 skrev:grymt bra detdär blev, du ska inte prova få kollektorn mer "fyrkantig" där dom går innåt som jag försökte förklara tidigare?
De blir dummt att försöka få dom 4-kantiga då det ska sitta 3" v-bands fläns där. ;)
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Instagram: Klabbarparen
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1313
Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad

Inlägg av Klabbe Persson »

Grejade lite till idag med att försöka få till en bra form i ändan där v-bands flänsen ska sitta, och jag har nog kommit på hur jag ska lösa de nu, blir lite test och ev bilder imorgon.

En liten fråga!!

När man som jag är lite novis på de här med insprutning, är vems ett bra system att lära sig, hyffsat enkelt osv??
Jag har kollat mycket på vems.se och det verkar ju finnas hur mycket kunskap som hels så support borde ju inte vara ett problem? Finn ju många här på sävar också som är kungar på de.

Jag tycker det verkar vara ett mycket prisvärt system iaf.

Funkar lunch controll o dom grejorna bra i vemset? Loggning så man kan se efter tex en repa på strippen vad som har hänt i sprutet??
Funkar tändningen bra utan tex MSD dis 4 eller liknande??

Oj blev mer än en liten fråga blev ju många :D
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Instagram: Klabbarparen
Skriv svar