Race Taunus 20M-65 CSB 377cui Turbo
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Jag kan knappt bärga mig själv hellerDriddler skrev:Vi kan knappt bärga oss![]()
Jag tyckte den tidagre såg lite väl tilltagen ut i enkeländenDet var därför jag fick för mej att du skulle köra dubbla snurror.

Nej de blir singel snurra nu. Har beställt en Borg Warner S475, dom plockar 1100 hp med dom i usa så den räcker till min 800.
Enkeländan blev lite stor i kollektorn så jag fick inte dit 3" röret vettigt, men de ska de bli ändring på.

- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Ganska svalt intresse, men jag provar lite till
Nu har jag fräst och punktat upp 2 kollektorer som blev kanon tycker jag själv iaf. Är lite jobb kvar för att kunna passa ihop dom med vbands klämman, men de ska nog gå bra.

Blev lite fräsande. De e nackdelen med v8, dubbelt av allt

Efter lite gradande och putsande så ser de ut så här nu.

Blir kanon innuti också
Hoppas jag får min snurra imorgon eller på tisdag.

Nu har jag fräst och punktat upp 2 kollektorer som blev kanon tycker jag själv iaf. Är lite jobb kvar för att kunna passa ihop dom med vbands klämman, men de ska nog gå bra.

Blev lite fräsande. De e nackdelen med v8, dubbelt av allt


Efter lite gradande och putsande så ser de ut så här nu.

Blir kanon innuti också

Hoppas jag får min snurra imorgon eller på tisdag.

- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10199
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
se så fint..
bara att smälta samman dem med tiggen,, det lönar sig att vara nogrann.
bara att smälta samman dem med tiggen,, det lönar sig att vara nogrann.
Senast redigerad av Kadett4wd den sön maj 20, 2007 9:28 pm, redigerad totalt 1 gånger.
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Du håller lika hög klass på grenröret som bilen i övrigt, det är fint jobbat! 

Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Men jag måste säja att jag är avundsjuk på dessa som har fräsar och svarvar.
Problemet är väl att måste kunna använda dom också
Så en annan får nöja sej med rondellen
Problemet är väl att måste kunna använda dom också

Så en annan får nöja sej med rondellen

No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre jun 16, 2006 9:38 am
- Ort: Borlänge (Dalarna)
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Tack för alla trevliga kommentarer, man får mycket inspiration av de.

Men de va inte så farligt som man kan tro. De tog ca 15 min per rör att fräsa så de tar nog inte mycket längretid än att såga eller köra med vinkelslipen, o de blir bra.
De kan bli bra med v-slipen också men får för mig att de tar längre tid??


Tycker de känns fel o "löka" ihop grejorna när man kan göra de riktit. och har tillgång till grejorna som behövs.Kadett4wd skrev:se så fint..
bara att smälta samman dem med tiggen,, det lönar sig att vara nogrann.

Nej de ska dom inte.Driddler skrev:
Ingen ska beskylla dej för att göra det lätt för dej

Men de va inte så farligt som man kan tro. De tog ca 15 min per rör att fräsa så de tar nog inte mycket längretid än att såga eller köra med vinkelslipen, o de blir bra.
De kan bli bra med v-slipen också men får för mig att de tar längre tid??
mattias skrev:Du håller lika hög klass på grenröret som bilen i övrigt, det är fint jobbat!
Tack Tack!!peppe skrev:Ja det är bara att lyfta på hatten. Smide av högsta grad!

Säger som jag sa till brillko, bara o skaffa grejor (dyrt som attan bara) o börja öva så lär man sig.Driddler skrev:Men jag måste säja att jag är avundsjuk på dessa som har fräsar och svarvar.
Problemet är väl att måste kunna använda dom också![]()
Så en annan får nöja sej med rondellen

De blir dummt att försöka få dom 4-kantiga då det ska sitta 3" v-bands fläns där.boosted_142 skrev:grymt bra detdär blev, du ska inte prova få kollektorn mer "fyrkantig" där dom går innåt som jag försökte förklara tidigare?

- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Grejade lite till idag med att försöka få till en bra form i ändan där v-bands flänsen ska sitta, och jag har nog kommit på hur jag ska lösa de nu, blir lite test och ev bilder imorgon.
En liten fråga!!
När man som jag är lite novis på de här med insprutning, är vems ett bra system att lära sig, hyffsat enkelt osv??
Jag har kollat mycket på vems.se och det verkar ju finnas hur mycket kunskap som hels så support borde ju inte vara ett problem? Finn ju många här på sävar också som är kungar på de.
Jag tycker det verkar vara ett mycket prisvärt system iaf.
Funkar lunch controll o dom grejorna bra i vemset? Loggning så man kan se efter tex en repa på strippen vad som har hänt i sprutet??
Funkar tändningen bra utan tex MSD dis 4 eller liknande??
Oj blev mer än en liten fråga blev ju många
En liten fråga!!
När man som jag är lite novis på de här med insprutning, är vems ett bra system att lära sig, hyffsat enkelt osv??
Jag har kollat mycket på vems.se och det verkar ju finnas hur mycket kunskap som hels så support borde ju inte vara ett problem? Finn ju många här på sävar också som är kungar på de.
Jag tycker det verkar vara ett mycket prisvärt system iaf.
Funkar lunch controll o dom grejorna bra i vemset? Loggning så man kan se efter tex en repa på strippen vad som har hänt i sprutet??
Funkar tändningen bra utan tex MSD dis 4 eller liknande??
Oj blev mer än en liten fråga blev ju många
