Det går inte att jämföra med Motec, Autronic eller andra i den prisklassen men det är mycket prisvärt när den direkt kan styra bredbandslambda, ingångar för K-givare (avgastemp) och knack-sensor (har inte provat den).klabbe.p skrev:När man som jag är lite novis på de här med insprutning, är vems ett bra system att lära sig, hyffsat enkelt osv??
Problemet är det kan var lite tungjobbat "förstagångssprut", får man hjälp att installera så är det ju ett mindre problem. Jag måste säga att dokumentationen blir bättre och bättre - det är avsevärd skillnad mot för ett år sen och längre tillbaka.
När det väl är installerat och motorn går är det relativt enkelt att hålla på med. Dom svåra och viktiga inställningarna är triggern och att få till grundinställningar så motorn iaf går att starta och går rent.
Har man sen mappat MegaSquirt har man samma parametrar och verktyg ungefär så man känner sig hemma direkt.
Jag tycker man ska sätta kostnaden på sprutet i relation till vad motorn kostar, ska man sätta det på en dyr motor man smitt ihop med kärt besparade slantar ska man nog sätta sig in i det väldigt väl först så att man vet begränsningarna och vad man själv klarar. Det är ju inte ovanligt att ett Autronic med bredbandslambda (20-25 lax) bara är en del av vad motorn kostar.
Man kan säga så här, det beror väldigt mycket på den person som sitter bakom spakarna. Du kan spränga en motor med ett Motec M800 också..

Dom som provat är nöjda, det går att önska mer - visst. Det beror på vilka krav man har, det finns alltid finsmakare som aldrig är nöjda - men dom borde handla ett Autronic istället.klabbe.p skrev:Funkar lunch controll o dom grejorna bra i vemset?

Just nu finns inte möjlighet att göra det utan en dator kopplad till, så det är en stor nackdel just nu - speciellt för dragracing.klabbe.p skrev: Loggning så man kan se efter tex en repa på strippen vad som har hänt i sprutet??
Tja, det är ju vanlig induktiv tändning så den gör ju inget som ett vanligt Bosch-tändsteg inte klarar (förutom att den har 8 st). För krut i gnistan behöver du CDI och då är det en separat box som gäller.klabbe.p skrev:Funkar tändningen bra utan tex MSD dis 4 eller liknande??