Ännu en b20 tok

En liten presentation av er själv (frivillig)
Användarvisningsbild
Nicklas bäck
Lite mer laddtryck

Ännu en b20 tok

Inlägg av Nicklas bäck »

Tjena! jag heter då nicklas å bor i timrå å är 18 år. Min fritid är MOTORER! för hela slanten. skotrar crossar, mopeder, båtar mm,mm men mest brinnar jag för bilar såklart 8) . Äger och bygger på en 144 me b20. än så länge sumotor men de planeras turbo i sommar :D. Förgasarna är weber 45or som ja fick ta över från min farsa, körda ett dryga halv år sedan ny köpta inann han la dom på hyllan för att jag 10 år senare kunde ta över dem :twisted: . Och lika så 4-1 extraktoret. Toppen är hemma filad me dubbla fjädrar å stål brickor. åsså kom jag över en gammal Rkam från min morbror också. Så jag smaskade dit skiten å byggde nytt simons system, ut å test körde. så efter ytterligare testkörningar å sjusterningar så fick vi den å gå hyfsat. Ni som kan de här :D komentera gärna era synpunkter allt eftersom projekt fortskrider. Kommer mer efter helgens skruvande 8)
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

välkommen hit, kul att flera ur den yngre generationen trimmar vidare på B20 motorn. :)

det kan va bra att lära sig att plocka ut max effekt och lära sig sjustera in motorn bra innan man börjar med turbo.

många bygger för avancerat i din ålder så att bilarna aldrig kommer ut ur garagen på somrarna och man lessnar.

gasa på somrarna och skruva på vintrarna!
Martin H
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

håller med jens :thumbright: och att man håller på med det man tycker är roligt!
Användarvisningsbild
Nicklas bäck
Lite mer laddtryck

Inlägg av Nicklas bäck »

tack tack. jo ja håller med om att det är viktigt att lära sig riktigt om grunderna först innan man ger sig på lite mer avanserade grejjer :twisted: . det har varit trögt med uppdateringar tyvärr:( , har varit mycket sista tiden så måste ta mig en stund i helgen å uppdatera med en massa bilder! :thumbright:
Användarvisningsbild
Nicklas bäck
Lite mer laddtryck

Inlägg av Nicklas bäck »

kom ju på att ja skulle fråga en sak också! Jens! Hur länge höll du på å grejade me sugmotorer å lärde dig från grunden å såna saker? ( om du förstår min taskiga svenska :wink:) inann du gick över till turbo å såna saker?
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Nicklas bäck skrev:kom ju på att ja skulle fråga en sak också! Jens! Hur länge höll du på å grejade me sugmotorer å lärde dig från grunden å såna saker? ( om du förstår min taskiga svenska :wink:) inann du gick över till turbo å såna saker?
eftersom jag byggde bort mig lite i början (skulle ha amerikansk drivlina, men jag hade inga pengar) så hade jag inte klart 142 när jag var 18 så en -75 242 med B20 fick bli bruks-race-bil från början.
den hade 5-6 olika portade toppar, olika kamaxlar, 3 olika insug/gasare (SU- weber 36/36 med special halsringar till weber 45:or).

den gick rätt bra då många BMW 325 och japsare fick smisk vid rödljusen till slut :wink:
Skriv svar