smygtrimma gammal zundapp...
smygtrimma gammal zundapp...
Tjo! Håller på å bygga en ful liten minimoppe å ska ha en zundappmotor i den. Motorn e en 2växlad sak me handväxel å stor fyrkantig cylle å topp (supertherm)?. hur som helst vill ja ha lite starkare motor, men behöver inte varva som ett svin. Kommer INTE ha nån pipa å prata om utan de blir en ful liten ljuddämpare som man sätter direkt på utblåset... Ja tänkte bara ta upp insuget lite i sidled å ha lite större fugge på men materialet i fodret e hemskt hårt! går inte å borra i å har kört me dremmel å diamantstift (eller om de e nåra andra korn) å de tog bort lite material men tog slut fort ändå. Så ja vänder mej hit där alla gamla ligister verkar va samlade å hoppas på svar å tips.. Kommer även toppdecka cyllen lite å köra me kopparpackning...
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 182
- Blev medlem: tis apr 04, 2006 4:36 pm
- Ort: Yttertavle(Umeå)
- Kontakt:
Ställ kolven längst ned och mät hur mycket högre kolven är än golvet på avgasporten.
Shimsa sedan upp cylindern så dessa ligger jämt sen planar du toppen alt. toppdecka cylindern motsvarande.
När du sedan gjort detta så ställer du kolven i ÖD och ritar av på kolskörteln och tar bort så hela insuget är frilagd vid ÖD.
Insuget bredar du lite inga groteska förstoringar av denna.
Då får du mer duration på portarna mer varv och mer kul för inga pengar alls......klassiskt fjortis-snik trim eller viktkompensering när man är gubbe.
Nästan lagligt känns det som
Shimsa sedan upp cylindern så dessa ligger jämt sen planar du toppen alt. toppdecka cylindern motsvarande.
När du sedan gjort detta så ställer du kolven i ÖD och ritar av på kolskörteln och tar bort så hela insuget är frilagd vid ÖD.
Insuget bredar du lite inga groteska förstoringar av denna.
Då får du mer duration på portarna mer varv och mer kul för inga pengar alls......klassiskt fjortis-snik trim eller viktkompensering när man är gubbe.
Nästan lagligt känns det som