![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Den tog plats förra året när jag gick från förgasare till insprutning
kör ingen oljekylare alls...
de e så korta stunder man belastar den så det är lugnt
Nicke vi får höras på tisdag om du far dit så kikar jag förbi
vad som var felEric Wiklund skrev:men men 2.5 timmar senare är motorn demonterad och felet konstaterat vevlager haveri på 1an. Vad som orsakade haveriet kommer vi nog aldrig få veta![]()
![]()
:
rätt svarDalmasen skrev: *För mycket folköl vid monteringen så nåt är vänt åt fel håll
jo den höll rätt länge ändåmhr144 skrev:var motorn ihopmonterad på detta vis även vid bromsningen??
lycka till eric att knäcka migEric Wiklund skrev:lika mycket?? det borde ju gå att ladda merSimon Jonsson skrev:
Hoppas det inte går att ladda lika mycket när du skruvat ihop den igen Eric(torskfrossa)
ska ladda skinkorna ur b20in, mer varv mer laddtryck
den lät arg på 1.8bar och nu med ny koppling så borde den låta bättre på 2.x bar, målet måste va att knäcka jens fjolårstid
innan dess är jag inte nöjd
Va du säger, det kommer nog att bli en rolig b20 sommar i sävar, om alla 3 bilarna går sammtidigt vill sägaEric Wiklund skrev:lika mycket?? det borde ju gå att ladda mer skinkorna ur b20in, mer varv mer koppling så borde den låta bättre knäcka jensSimon Jonsson skrev:
Hoppas det inte går att ladda lika mycket när du skruvat ihop den igen Eric(torskfrossa)
innan dess är jag inte nöjd
Tror att han kör med den här toppen.c_wester skrev:Hejsan
Vet ni vad Eriks Topp flödar? är den en contender till Jens B20 vers 2006?
Jens Gustavsson skrev:toppen vart uppdaterad en sväng till effter denna flödestest innan sunsvals bromsningen http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... mligt+pris
skulle gissa på ca 165-170cfm in och 135 ut vid 12mm (blev aldrig testad)
erics motor gav ungefär samma effekt på motornords bromsbänk som min B20 gav vid 10.82 repan 2006 men det är frågan hur mycket chassit klarar av?? men det blir intresant att se