Vårens moppebygge

Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
Pysen
För mycket laddtryck
Inlägg: 182
Blev medlem: tis apr 04, 2006 4:36 pm
Ort: Yttertavle(Umeå)
Kontakt:

Inlägg av Pysen »

Ladda hem den lilla ligisten filen
http://www.bilsport.se/retrocars/

Mät avgasdurationen och kapa grenröret så den uträknade/avstämda längden mäts från kolv till mitten på bakre konan på ditt avgassystem. Se till att inte grenröret sticker in förbi fastsättningsflänsen då blir det en ficka som fångar en del av reflektionen du vill komma åt.
Användarvisningsbild
Marino Carlsson
Forumsberoende
Inlägg: 689
Blev medlem: fre feb 04, 2005 5:47 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Marino Carlsson »

Hejsan, jag är mycket tacksam för att de finns så många som är hjälpsam här på forumet. Men de är en sak som måste förklaras så ni förstår ordentligt. Min hobby är att fixa/arrangera så att ni som KAN meka får utlopp för era känslor. Med de vill jag säga att de ni pratar om är lika lätt för mig som att tolka kinesiska bibeln efter 2st 75:or. De är synd att man inte är så fiffig på de här med motorer för den här moppen tror jag har potens att kunna gå bra med de saker som sitter på den bara den hade en ägare som kunde fila till de där finliret.

Finns de någon som vill köpa den för ett rimligt bud så är de bara att hojta till, kan tänkas byta mot annan veteranmoppe som är funktionsduglig och inte går 29km/h. OBS! om någon är intresserad så följer inte förgasaren med då de inte är min utan en 15mm med dålig gäng på flotörkoppen. Gick bra med den gasaren också..

Tack för att ni försöker hjälpa mig iaf..

//en hopplöst dålig mekaniker...
Behöver du speaker? Hör av dig..
ridern
För mycket laddtryck
Inlägg: 201
Blev medlem: tis maj 10, 2005 8:10 pm
Ort: Arvidsjaur

Inlägg av ridern »

Marino, learning by doing är en mycket bra metod :-) Klarar du inte av å göra sakerna e det vi som har dålig pedagogik! Så brukar jag resonera :thumbright:
//Rickard Eriksson

/Porsche 911 -65
Skriv svar