pagsta chopper goes vassare

Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
bozze86
Forumsberoende
Inlägg: 607
Blev medlem: sön mar 25, 2007 4:44 pm
Ort: Kinnarp/Slutarp

Inlägg av bozze86 »

jag siktar på att få ut så många pållar som möjligt ur motorn i alla fall. ska bli roligt att se vad det blir när man bänkar senare med en trimkam om man hittar ett ställe som kan bänka


men i alla fall. löst problemet med orginal kedjespännare i alla fall...

ger dom här nya plåtarna upp ja då vet jag inte vad. dom e tillverkade i 3mm stålplåt ifrån en gammal oljetank.
den sidan med svart e dom nya som e tillverkade. tagit med orginal med för att ni ska få lite reverense.

Bild
bozze86
Forumsberoende
Inlägg: 607
Blev medlem: sön mar 25, 2007 4:44 pm
Ort: Kinnarp/Slutarp

Inlägg av bozze86 »

så nu har jag dragit iväg förfrågan om kam till ett par ställen för att se vem som har bäst pris
bozze86
Forumsberoende
Inlägg: 607
Blev medlem: sön mar 25, 2007 4:44 pm
Ort: Kinnarp/Slutarp

Inlägg av bozze86 »

så nu sitter det i en liten vasssare kam och dubbla ventilfjädrar i min topp. nu e det bara att fixa bränsle/luft blandningen. något annat kan det inte vara då kamtimingen e spot on och ventilerna är ställda
bozze86
Forumsberoende
Inlägg: 607
Blev medlem: sön mar 25, 2007 4:44 pm
Ort: Kinnarp/Slutarp

Inlägg av bozze86 »

dags för en uppdatering.

toppen strulade den sög inte åt sig bensinen. för fet portad topp för den fuggen som sitter på. sen fungerade det inte med den gammla heller. ska kolla på det nån dag misstänker att det va tjuvluft

har fått tag i en annan lifan 139fmb topphus ingår det jag behöver för att få en fungerande topp med en vassare kam i.

den motorn kommer antagligen hamna i en jigg som exprimentmotor/e85 konventeringstest (ska tydligen ge ca 2-3hk extra) och även ha den att göra guider till siten som en och jag planerar/snart börja bygga...

lite nytt har hänt. josun booster cdi har landat och är monterad får se om det ger märkbar skillnad.

För den ser riktigt nice ut. synd att den sitter under sadeln så den inte syns.

tillsammans med nya toppackningar, tändstift annat luftfilter mm. som ska monteras

dock så tror jag att jag behöver ha en c9hsa stift. vart man nu kan få tag i det. tror c7hsa e en aning klent

avgasporten har blivit fixat lite med.. toppen har slipats ren lite på packningsytan + polerats. så nu ska den inte läcka komp

här kommer lite bilder för dom intresserade

toppen:
Bild
Bild

motorn just nu:
Bild

CDI:n
Bild
Bild

delarna:
Bild

Förgasaren med filtret:
Bild

detta var allt för mig denna gången återkommer med mer info när det händer lite med. tycker det e lite dåligt komentarer om bygget. får nog snart göra något radikalt :twisted:
Användarvisningsbild
Swedish_Blackadder
För mycket laddtryck
Inlägg: 429
Blev medlem: ons feb 07, 2007 11:07 pm
Ort: Hemlig ort, säkerhetsklassad imformation.

Inlägg av Swedish_Blackadder »

Jobba nu på o se till att skrotet rör på sig som det är den värdigt!
bozze86
Forumsberoende
Inlägg: 607
Blev medlem: sön mar 25, 2007 4:44 pm
Ort: Kinnarp/Slutarp

Inlägg av bozze86 »

motorn e ihop monterad. och det e lite småfix/inställningar kvar...

har tillverkat ett kamerafäste. dom då flimmrar och hoppar bilden till ofta. orsaken ja det vet jag inte nån shit e det i alla fall... kanske små vibrationer eller så är det att motorn stör kameran jag vet inte vilket får exprimentera vidare

här finns i alla fall filmen som jag spelade in och har redigerat lite:

http://bozzeracing.no-ip.org/filmer/lif ... rmoped.wmv
Skriv svar