Flödes test av toppar hos MC express

Diskussioner för erfaret folk
Användarvisningsbild
CWR
För mycket laddtryck
Inlägg: 179
Blev medlem: mån sep 22, 2003 6:39 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av CWR »

larsat skrev:jag menade att byta ventilerna bara utan att fräsa
Men det ger ju ingenting isåfall... 8)
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

det säger ju sig självt att man måste fräsa upp sätena i en topp som haft 42mm ventiler för att få dit 44mm.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
Jonas CRX VTi 94
För mycket laddtryck
Inlägg: 406
Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:24 am
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jonas CRX VTi 94 »

Jens Gustavsson skrev:jag vet inte vad det kostar vi fick ett spesial pris,när vi skötte jobbet själv. jag och BMW peter håller på att bygga en egen bänk(vi prov belastar den i kväll), så du får fixa topen till sävar får vi flöda den åt dig.en liten portning skulle också kanse va nåt!
Förlåt min okunskap, Men vart ligger Sävar? Porta min topp skulle vara lite kul Men det är inte prio 1. Den är ganska fet orginal. Men avgassidan skulle kunna behöva lite gröpning kanske. Jag ska fixa en bild på Toppen vid tillfälle.
/Jonas Åhgren

En stjärna *

Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Sävar ligger typ 1.5 mil norr om Umeå och jag tror turbobilar / invånare är ovanligt högt där... :)
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
Simon Jonsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 496
Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
Ort: Tväråmark i Sävar kommun
Kontakt:

Inlägg av Simon Jonsson »

två nya 140 med b20 turbo håller på att byggas i sävar
Bild
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Kul me fler b20:s !! blir det nå värstingbyggen eller ? 8)
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21735
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

En ny turbo hund koja turbo är också på gång i sävar jag har hjälpt han med portning, turbo och lite teorier. den blir dock snällare än Mackans värsting koja(höga 13sek tider med +3sec 60fot)
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21735
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

om jag läst forct indukton performens tuning. jag tror att jag läst dom flesta turbo böcker men jag tror inte jag läst denna vad handlar den om?
norrback
Forumsberoende
Inlägg: 1988
Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Ort: Jeppo / Finland
Kontakt:

Inlägg av norrback »

Den handlar om överladdning, mycket bra bok det gås igenom allt man bör tänka på, alla småsaker. mycket bra bok. ca 500 sidor.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21735
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

står det samma som i dom andra böckerna, eller står det om lite värre motorer som vi trimmar?
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21735
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jag och peter har flödestestat avgas canaler hela heljen och kommit fram till att BMW toppen flödar bra redan vid en mycket försiktig portning,om man har rätt ventil(ca 162cfm/12mm/28tum). Angående b20 avgas canalen har jag kommit fram till nya portnings teoriet efter mycket exprimenterande, flödet har ökat från 132cfm på fjolårets max portade topp till närmare 160cfm på en prototypcanal.(utan att tillföra matreal)man kan säga att jag hittat en osynlig plugg i canalen.
naken janne

Inlägg av naken janne »

vad är det för plugg som sitter där , kan man ta bort den ? hur ser det ut i kanalen , har do foto på det
Martin
Lite mer laddtryck
Inlägg: 33
Blev medlem: tis sep 23, 2003 9:34 pm
Ort: Glada Hudik

Avgasportning

Inlägg av Martin »

Det låter onekligen mycket intressant det där med avgaskanalen i B20 toppen. Hur är det egentligen möjligt att få avgaskanalen att flöda så mycket utan att lägga på innerradien? Det är ju onekligen en mycket skarp radie.
Jimmy
Forumsberoende
Inlägg: 560
Blev medlem: fre nov 14, 2003 6:40 pm
Ort: Kalmar
Kontakt:

Inlägg av Jimmy »

norrback skrev:Den handlar om överladdning, mycket bra bok det gås igenom allt man bör tänka på, alla småsaker. mycket bra bok. ca 500 sidor.
Vad är det för bok ni snackar om?, Jag skulle behöva läsa några böcker om Turbo så att jag blir lite mer insatt i ämnet...,Eller vet ni någon bra Bok om Turbo?
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21735
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jimmy visst är du från sävar? om så, kan du låna ett par böcker av mig.
Skriv svar