Jens Gustavsson skrev:jag vet inte vad det kostar vi fick ett spesial pris,när vi skötte jobbet själv. jag och BMW peter håller på att bygga en egen bänk(vi prov belastar den i kväll), så du får fixa topen till sävar får vi flöda den åt dig.en liten portning skulle också kanse va nåt!
Förlåt min okunskap, Men vart ligger Sävar? Porta min topp skulle vara lite kul Men det är inte prio 1. Den är ganska fet orginal. Men avgassidan skulle kunna behöva lite gröpning kanske. Jag ska fixa en bild på Toppen vid tillfälle.
/Jonas Åhgren
En stjärna *
Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
En ny turbo hund koja turbo är också på gång i sävar jag har hjälpt han med portning, turbo och lite teorier. den blir dock snällare än Mackans värsting koja(höga 13sek tider med +3sec 60fot)
jag och peter har flödestestat avgas canaler hela heljen och kommit fram till att BMW toppen flödar bra redan vid en mycket försiktig portning,om man har rätt ventil(ca 162cfm/12mm/28tum). Angående b20 avgas canalen har jag kommit fram till nya portnings teoriet efter mycket exprimenterande, flödet har ökat från 132cfm på fjolårets max portade topp till närmare 160cfm på en prototypcanal.(utan att tillföra matreal)man kan säga att jag hittat en osynlig plugg i canalen.
Det låter onekligen mycket intressant det där med avgaskanalen i B20 toppen. Hur är det egentligen möjligt att få avgaskanalen att flöda så mycket utan att lägga på innerradien? Det är ju onekligen en mycket skarp radie.
norrback skrev:Den handlar om överladdning, mycket bra bok det gås igenom allt man bör tänka på, alla småsaker. mycket bra bok. ca 500 sidor.
Vad är det för bok ni snackar om?, Jag skulle behöva läsa några böcker om Turbo så att jag blir lite mer insatt i ämnet...,Eller vet ni någon bra Bok om Turbo?