Säljs!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
volvoraggaren
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av volvoraggaren »

Plockade isär andra motorn förrförra helgen. Gick väl bra tills jag kom till vattenpumpen då jag drog av 2 bultar :( för övrigt så va den väl sisådär. vattensjuk, bakre/inre packboxen inne vid sprängkåpan va inte äns åtdragen. Det positiva var väl att det var nya ram-vevlager & kolvringar i den. Fick lite info också om att den gått ca 10-15 mil med dom nya lagrerna.
Så det va bara å skicka tillbaka ram och vevlagrerna jag beställt från kg. Hade jag haft tillräckligt med pengar hade jag sparat dom för senare eventuella projekt.
Börjar sommarjobba på måndag. Första lönen kommer 15juli, då ska det hela gå lite fortare.

//volvoraggaren
Bild
volvoraggaren
Ganska mycket laddtryck

Sommarjobbet är framflyttat!
Så jag rostlagar en amazon till en polare...
Ni tycker ju om bilder så varsegod.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Och ju mer man lagar desto mer kommer det fram :thumbdown:
Bild
Bild
Bild
Bild

Och TRÖTT blir man på sånt här skitjobbsgöra! + att jobba med 35-40grader i solen tar kol på en!!
Bild

Tack och hej!
Bild
Användarvisningsbild
T Fahlgren
B20-trimmare

Inlägg av T Fahlgren »

borra ett dräneringshål i reservhjulsbaljan. så det inte kan samlas vatten där :)
hoires
volvoraggaren
Ganska mycket laddtryck

T Fahlgren skrev:borra ett dräneringshål i reservhjulsbaljan. så det inte kan samlas vatten där :)
Har gjort det men det kanske inte syns på bilden :wink:

Lite mer uppdate på hans kexmonster
Bild
Bild
Bild

Har även kapat ur hålet i hörnet bak i vänstrahjulhuset och börjat svetsa ny plåt där men inte tagit bilder.
Komentera gärna svetsningen på övriga bilder! har alldrig gått nån svetskurs lr överhuvudtaget svetsat förut! Svetsar på måfå så jag vet inte om det duger!! :?
Tack och hej!
Bild
volvoraggaren
Ganska mycket laddtryck

Bild
Bild
Om ni undrar så var rostskyddsmassan "förebyggande syfte inför inkomande oväder" :)
Bild
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck

Inlägg av Amazon_Sleper »

De duger men om du vill ha de bättre så pröva minska trådmatningen eller kräma på spänningen på svetsen!!! De ska vara så de nästan går hål å i bilplåt kör tråd tjocklek 0,8-1,0 blir bäst!!

Å angående stakar till motorn sattsa på B23ans M stakar e dom absolut starkaste orginal stakarna å sitter i princip alla B23a Står ett M å ett opelmärke på dom!!! Läst att dom ska palla med 700hk!! Men då måste du ha den 8 bultade veven!!!
Ja e int bitter!!
volvoraggaren
Ganska mycket laddtryck

Amazon_Sleper skrev:De duger men om du vill ha de bättre så pröva minska trådmatningen eller kräma på spänningen på svetsen!!! De ska vara så de nästan går hål å i bilplåt kör tråd tjocklek 0,8-1,0 blir bäst!!

Å angående stakar till motorn sattsa på B23ans M stakar e dom absolut starkaste orginal stakarna å sitter i princip alla B23a Står ett M å ett opelmärke på dom!!! Läst att dom ska palla med 700hk!! Men då måste du ha den 8 bultade veven!!!
Okej tack ska prova mig fram lite så. Har 0.8 tråd nu.
Ja jag vet, det är tänkt att jag ska använda ett par M stakar. 8bultad vev har jag!
Bild
volvoraggaren
Ganska mycket laddtryck

Motorerna bli sålda/bytta till helgen förhoppningsvis mot en B23a! En folkracenisse behöver lite delar. Har spekulerat lite kring det här och mina bästa kunskaper ligger hos dom sneställda med alutoppar!
Kommerförmodligen en Ny tråd om den isåfall!

Hade bäst alla och tack för all hjälp!
(behöver säkert hjälp med b23an också)

// Emil
Skriv svar