Är en -85:a GL, som har fått sig lite ändringar under huven, till det bättre hoppas jag

Varning för bond-mek och snorbilliga/gratis lösningar

Hela bilen andas "så mycket hk som möjligt ur varje satsad" krona

nå bilder på åbäket:
Fruktansvärt smutsig iofs men hoppas ni inte blir arga på mig för det

skitig å ostädat är det,jag vet..men har jobbat rätt mycket och håller på en del med lägenheten också..
Köpte den i höstas av en polare,helt std förutom färgen.. då hade bes gått ut, så jag besiktade den med förgasare, fast då hade jag ju redan monterat intercooler, oljeretur i tråget mm..dom tittade lite snett på mig,och frågade om det var nån sorts vevhusventilation

Åkte sen hem å slet av toppen, fräste ur den så det blev ca 9,0;1 i komp. hängde på en t03:a och saabintercooler och MS såklart. saab 2,0T spridare. men hade bara 2,5 bars BTR, så dom bottnade rätt snabbt vid lambda 0,8.
Nåja, fick byta 2 toppackningar på den, förmodligen pga misständningar. + att den var allmänt slut, glapp i kolvarna osv..så vi byggde en "ny" motor på sidan om. en b23 med std plana kolvar och m-stakar såklart. fixade till en 405topp med större f.rum (8,5;1) och portad avgassida. denna gång A-kam. Andra grejer som byttes var spridare(300 cc högohm 850T5) ställbar BTR, audi KKK26 och audi WG, adapter på 940 grenröret. körde så ett tag med stummat på ca 25-26 grader,0,9 bars ladd. men sen upptäckte vi att den skickade tänndningen över 30 grader över 5000 rpm..hmm kanske därför vi bytt 4 toppackningar senaste månaden

ja..är väl ungefär där vi är nu, står å gråter med dålig oljepump och växellåda, så ska dit i helgen och förbarma mig tänkte jag!
Uppdaterar väl när det händer nåt. Finns planer på KKK27#12 och HKS 46 mm kopia + lastbilsIC, har grejerna liggandes, men inte tiden

Mvh Johan