Nu är det som så att jag blivit riktigt intresserad av turbokonverteringar och allt som hör till, men kan knappt något inom detta område, motortrimning/modifiering är en ganska avlägsen erfarenhet för mig, men hoppas att ni på forumet kan hjälpa mig att räta ut några frågetecken
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nu till lite frågor (mestadels sånna som ni säkert tycker är småpotatis, men för en nästintill helt ovetande som jag så är det inte alltid så lätt
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Om jag nu skulle vilja turbokonvertera min B20, hur går det till egentligen, alltså allmänt?
Har förstått hur en turbo fungerar och så, men är fortfarande lite förvirrad över hur man ska mata in turbons tryck in i förgasaren och in i cylindrarna?
Avgaserna "driver" själva turbon, och det tryck man får då ur turbon används för att mata in mer luft/bränsleblandning i motorn och då få ut mer effekt, så har jag fattat det?
Men för att sedan använda detta tryck genom förgasaren är ett stort frågetecken för mig, som jag gärna hade velat få svar på!
Får räcka med frågor till att börja med, resten kan jag ställa sedan i efterhand när jag fått någon sånär koll på turbon och dess funktioner inom motorsammanhang!
Har läst flera olika faq:s, men är väldigt komplicerat att förstå för mig eftersom jag inte har några som helst erfarenheter inom turbotrimning..
Hoppas det finns någon/några därute som kan hjälpa mig att bli en riktig "turbomek"
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Mvh Jonas