Kompförhållande med e85

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Leif
Lite mer laddtryck
Inlägg: 32
Blev medlem: mån nov 15, 2004 1:49 pm
Ort: Viksjö
Kontakt:

Kompförhållande med e85

Inlägg av Leif »

Hej någon som kan berätta vilket kompförhållande som man bör ha när man åker turbo med E85
Leif
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Jag flyttar den här till allmänt och råder dig att vara mycket mer specifik om vad det är för motor och för grejer som sitter på den om du vill ha ett bra svar.


:deal: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=13776
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Leif
Lite mer laddtryck
Inlägg: 32
Blev medlem: mån nov 15, 2004 1:49 pm
Ort: Viksjö
Kontakt:

Inlägg av Leif »

Förlåt!! Såklart, bilen i fråga är en kadett 2,0GT 115HK med 9,3 i komp o frågan är, går det att överladda med 9,3 i komp om man åker på E85?
Det ska dit ett LH 2.4 jetronic turbo sprut.
Leif
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Inlägg av knotan »

9.3 i komp ska inte va några bekymmer om du har sprut/tändning som går att mappa...

jag körde 1.7 bar med 10.7 i min förra volvo 8v, uppskattningvis 4-450 kusar och rejält med vridmoment...
Skriv svar