JJahopp då det vart fullt upp har det inte blivigt nå av att uppdatera på länge..
Efter diverse prövningar av tändspolar och dyrligt lyckades jag elda hallgivaren vilket fick åbäket att stå och rosta lite till. tröttnade och gav nästan upp..
Tänkte då lägga ner projektet för i sommar men kompisarna och brorsan (_JP_) övertalade mig att få igång kärran till helgen "HELA MORA SURRAR" med 100m streetrace och burnout tävling
Ja va fan hitta åt en hallgivare och sen var det hela igång igen!
Vattenpumpras x2 + brännskadad mage(kokande kylarslang och klantighet av mig) = investering i en ny vattenpump punkt slut.
På sin plats
här mekas det bbl
Bälter kom med pizza, han ville ha mappningshjälp han å. fast det hanns inte med dock..
Blev inte mycket av mappningen då 142an började knacka vid sådär 23.00 trorsdagskväll..Hm undrar om det verkligen ska vara spillolja? Stressigt.....
Efter lite mera pizza och beslutsångest började rivandet.
Tur att det är lite fart i Bälter
Toppen +moms urmonterat och verkar okey
vid 01.00 var liket ur, lite intressant att se vad som rasat så det mekades på friskt!
Aj aj spån var det här, och överallt fick även tömma oljepumpen.
Insåg att alla lager var rasade även repad vev. (läste nånstans att det var bra att byta olja ofta vidmappning hehe) Men med lite vilja rotade jag fram nästan nya lager och en b23 vev.
Nyrenoverade motorn på plats sisådär 04.00 och vi hade då kommit fram till att det fick räcka för idag och att resten skulle hinnas med i morgon.
Dagen därpå for toppen på med en gammal förstärkt toppackning sedan förra motorn,ren chansning. Fungera gjorde den visst också utan missljud
Mappad med e85 och med misständning på höga varv över 1bar blev det 98okt vilket gav ett bra resultat.
Fortsättning om hur det gick på racet, kommer när tid finnes!