Jens G B20 142. 10.62/198km/t 2023
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
B20TicPower skrev:Aj.. Måste gjort ont för stackars b20in.. Låsmutten som lossat eller har de tryckt sönder gängan i lyftaren..?
muttern satt fast, det var trasiga gängor (matreralutmattning)
men det värkar inte va nåra följdskador så det är bara att helicoila sjusterskruvarna.
jag är nöjd med helgen och tiderna med tanke på omständigheterna.
han köra en heldel på lördag så jag han gasa av mig värsta, nästan lika kul att hjälpa boström och eric också på söndan
nåra saker som inte var bra!
fästet första 3-4 reporna.
westgate styrningen hans inte fixas så laddtrycket var segt.
Dot däck.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
däck, fjädrar, vikter bak, och stötdämpar instälningar fram.j björk skrev:Kul, hur skiljer sig streetrace uppsättningen mot dragraceuppsättningen?
Förutom däcken alltså..
sen kan man skruva bort avgassystemet också som väger typ 35-40 kg
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- T Fahlgren
- B20-trimmare
- Inlägg: 389
- Blev medlem: tis nov 14, 2006 3:36 pm
- Ort: piteå
Kör du mjukare fjädrar bak och dämpare fram i gatuppsättningen då?
Har du vikter bak på gatuppsättningen också då?
Har du vikter bak på gatuppsättningen också då?
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
har varit uppe på midnigt sun tävligen i piteå i lördags och provat på lite små ändrigar på 142.
om jag ska va ärlig så tog vi mest med oss min 142 för att komma in på banan billigt då jag får ta med mig 3 mekaniker grattis då jag tävlar för SHRA piteå. (200kr dag annars X4 gubbar 800kr)
den ända ändrigen från bilsporttävligen (11.03/206) var att jag sänkt bilen fram och monterat en laddtrycks styrning som gör laddtrycket snabbare.
jag var mest inne på att kolla om slutfarten skulle bli bättre utan att plåga drivlinan med snabba starter, men första repan som inte kändes speciellt frän med hjulspinnhela 1:an och med ca 7000 rpm över mål (ingen speciell slutfart) så vart det ändå en 1.58/6.83/10.61/163km/t/205km/t jag som trodde det vart typ en låg elva i bästa fall.
men effter ha sett data loggen så förstår jag att det vart bra med laddtryck direkt på 2:an och det avgorde tiden.
repa två så värmde jag däcken mer och släppte ut lite luft ur däcken (ca 0.65bar)
starten kändes bättre (inget slir) men 60 foten blev en betydligt sämre 1.697 då mesttroligt motorn inte ricktigt orkade med greppet (för lågt start rpm eller laddtryck i starten)
men sen så bet det på bra och hastigheten på 201m vart rekord höga 168km /t men sen vid ca 350-370m så small det till och jag släppte gasen och rullade i mål på 10.69 /203.
en snabb kontroll nere vid mål visade att ventilspelet ändrat sig igen (har varit problem hela sesongen och en rull vippa hadde gått av.
antigen är det stötstängerna som blivit kortare eller så sjunker de ned i lyftarna???
hur som helst vi var nöjda med dagen och tog en folköl på läktaren och kollade in alla andra fräna bilar och boströms hjullyft
om jag ska va ärlig så tog vi mest med oss min 142 för att komma in på banan billigt då jag får ta med mig 3 mekaniker grattis då jag tävlar för SHRA piteå. (200kr dag annars X4 gubbar 800kr)
den ända ändrigen från bilsporttävligen (11.03/206) var att jag sänkt bilen fram och monterat en laddtrycks styrning som gör laddtrycket snabbare.
jag var mest inne på att kolla om slutfarten skulle bli bättre utan att plåga drivlinan med snabba starter, men första repan som inte kändes speciellt frän med hjulspinnhela 1:an och med ca 7000 rpm över mål (ingen speciell slutfart) så vart det ändå en 1.58/6.83/10.61/163km/t/205km/t jag som trodde det vart typ en låg elva i bästa fall.
men effter ha sett data loggen så förstår jag att det vart bra med laddtryck direkt på 2:an och det avgorde tiden.
repa två så värmde jag däcken mer och släppte ut lite luft ur däcken (ca 0.65bar)
starten kändes bättre (inget slir) men 60 foten blev en betydligt sämre 1.697 då mesttroligt motorn inte ricktigt orkade med greppet (för lågt start rpm eller laddtryck i starten)
men sen så bet det på bra och hastigheten på 201m vart rekord höga 168km /t men sen vid ca 350-370m så small det till och jag släppte gasen och rullade i mål på 10.69 /203.
en snabb kontroll nere vid mål visade att ventilspelet ändrat sig igen (har varit problem hela sesongen och en rull vippa hadde gått av.
antigen är det stötstängerna som blivit kortare eller så sjunker de ned i lyftarna???
hur som helst vi var nöjda med dagen och tog en folköl på läktaren och kollade in alla andra fräna bilar och boströms hjullyft
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
jaså rullade på 10,69 det måste ju ha blivit lite bättre än personbästa tiden om vipporna hållt ihop..
aluminium blir ju utmattat så dom kanske ger sig en efter en nu..
grattis till tiden
aluminium blir ju utmattat så dom kanske ger sig en efter en nu..
grattis till tiden
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Väl
10,5 om man får det att lira lite bättre i starten då, kanske bättre
10,5 om man får det att lira lite bättre i starten då, kanske bättre
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
blir nog smidda stål vipppor byggda av Bahco i svergeB20TicPower skrev:Du kanske skulle köra stålvippor istället..?
Plagiera rulvippor i alu till stål..?
Kul att den bara går fortare..
Senast redigerad av Jens Gustavsson den sön jul 15, 2007 5:44 pm, redigerad totalt 1 gånger.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
blev betydligt manligare stuk med lägre framvagn nu:)
Mer körning nu Jens:)
Mer körning nu Jens:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- T Fahlgren
- B20-trimmare
- Inlägg: 389
- Blev medlem: tis nov 14, 2006 3:36 pm
- Ort: piteå