MB 4 ME skrev:haha, ja nog får man bygga rätt hårt innan det gäller...
Har pontus rentutav en ac/dc tig? Jag har som fått för mig att det e endaste en tig för att svetsa svartstål och rostfritt
Gjort något mer på skönheten senaste tiden Anton ?
Hans far har en stor gammal härk till ac/dc-tig som gör ett gott jobb, styrd av ägaren själv i alla fall. Men jag kan inte sitta här och lova saker, enbart tacka mängder av gånger för det Ponte har hjälpt mig!
ja om man orkat gå ner å städat garaget så man får in bilen så man kan lufta kopplingen å justera växellänkagena så äre nästan en provkörning. Men nu e det sista semesterveckan så nu deppar man för fullt över det så då känns det inte alls så roligt att skruva i bilen. Dessutom har det nu regnat i tre dagar...
MB 4 ME skrev:ja om man orkat gå ner å städat garaget så man får in bilen så man kan lufta kopplingen å justera växellänkagena så äre nästan en provkörning. Men nu e det sista semesterveckan så nu deppar man för fullt över det så då känns det inte alls så roligt att skruva i bilen. Dessutom har det nu regnat i tre dagar...
Vist känns det tragiskt me regn...
Själv har jag en 2cylindrig motor än.. inte skojj :'(
När jag var nere i mantorp snackade jag och några med den som gjorde Malå uffes c30 reportage. Då undrade han om vi visste av några/något fränt bygge. Och då tipsade jag om ditt bygge, hoppas du inte misstycker Har ett kort som du ska få så får du höra av dig till reportern om du så önskar.
javisst, det låter intressant. I helgen så har jag tänkt att göra ett försök att få ev en provtur. För nu e ju semestern slut å jag hade ju som sagt att det va slut på skruvningen under semestern. Men nu e den ju som över så....
jahapp, då va bilen provkörd! Som vanligt var det lite strul me lite diverse saker, men innan slutet så fick man prova att snyta ur den lite. Å jag kan lova att jag e nöjd!!!!
Kompressorn laddar ca 0,8 - 0,9 bar på sin fulla belastning. Om jag kör bara försiktigt "cruisar" i ca 30 - 40 km/h på 3an så ligger den å laddar ca 0,6 bar. 0,6 bar som bara ligger å väntar på att man ska stämpla fullt. Och om jag gör det så svarar det bussigt! Det går inte att jämnföra med hur den gick ifjol
Men ett problem som uppkomm nu när jag fick ner vridmomentet rejält i vavrtalsregistret e en slirande koppling. Jag kör som sagt med fjolårets koppling vilket fungerade bra då . Den slirade iof hejvilt på de högre växlarna när den var varm ifjol, men nu så slirar den hejvilt redan på ettan å inte ens vid full belastning. Det blev bussigt me moment i motorn nu...
Helnöjd just för tillfället då man äntligen få komma ut me bilen efter ett långt garagestillestånd...
det finns en liten snutt filmat, men ligger på dv-band. å jag ha då ingen kunska hur man få över skiten till datotn! Faen va sugem man blev på att fara ut en sväng till igen ikväll. Det känns sååååå bra att den går!!!