Jens G B20 142. PB 10.45 191km/t 2024 piteå

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Kadett4wd skrev:
För vad du gjort nu är juh att slipat bort yttre härdskalet från fjädern, till viss del iofs,, men ändock slipat bort.
då borde den ju bli lägre och mjukare :) inget jag rekomenderar till rally bilar.

ska ut och testa chassits klipp i kväll, måste få upp den på bakhjulen på gatan nuförtiden om man ska va med de alldra minsta.
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Jens Gustavsson skrev: ska ut och testa chassits klipp i kväll, måste få upp den på bakhjulen på gatan nuförtiden om man ska va med de alldra minsta.
Hmm.. Fast om du får upp den på bakhjulen på byavägen och kommer till Åmseles fina asfalt så kanske det blir sikta mot stjärnorna, lurigt det där med chassiinställningar, jag tror jag kommer spinna bort mig men det ser vi ju.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

phredde skrev:
Jens Gustavsson skrev: ska ut och testa chassits klipp i kväll, måste få upp den på bakhjulen på gatan nuförtiden om man ska va med de alldra minsta.
Hmm.. Fast om du får upp den på bakhjulen på byavägen och kommer till Åmseles fina asfalt så kanske det blir sikta mot stjärnorna, lurigt det där med chassiinställningar, jag tror jag kommer spinna bort mig men det ser vi ju.
fick inga hjullyft :(

jag har en 20m fläck med finasfalt vid sågen som bruka ge nästan samma grepp som i åmsele men ville inte hugga som jag ville.

måste tuna vidare.

motorn käns också lite seg under 6800rpm, den nya turbon är nog väl stor, men den vill ha mycket mer soppa än med s81 så när den väl har kommit i gång så värkar den pumpa på fint.
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Du får lura o klura vidare så kanske de löser sej.. :)
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

ett mycket underligt fenomen som jag måste fundera över är varför det blir en snål dip just där westgaten öppnar?

lamdan ligger stadigt runt 0.78 men när man ser på loggen att westgaten öppnnar så flyger den upp mot 0.94 :? sen tillbaka till 0.78.

man ser på avgastrycket när westgaten öppnar mycket bra.
Senast redigerad av Jens Gustavsson den tor sep 06, 2007 9:45 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Mats A »

Tjippar in en bild från trevlig mappnings miljö i kväll

Bild
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

vad konstigt, det är ju ganska svårt att mappa bort det hehe
det har jag aldrig varit med om förut.

du har inte hamnat i någon ramair effekt i grenröret när den öppnar då?

eller om du har skapligt hård nockvinkel så avgastrycket ställer till lite för förbränningen.

bara spekulationer
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Mats, du missade dom två grabbarna med cross som körde soppatorsk.. :roll:
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Det är nog ett fenomen i avgasröret som gör att lambdan visar magert, knappast går motorn magert för att wg:n öppnar. Kan det vara så att det kommer in friskluft bakvägen, du har väl ett kort rör nu från turbon?
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Mats A skrev:Tjippar in en bild från trevlig mappnings miljö i kväll

Bild
den välkända sävar beach 8)

lite till höger om bilden ligger turist hotellet med 5 sjärnor och till vänster så har vi beach baren där det serveras paraply drinkar under palmerna :hihi:




jag hadde testat nåra högljuda starter nära byn med raka rör så jag tänkte att man skulle kolla igenom lite loggar nånstans där inte lagen hittar igen en :hihi:
Senast redigerad av Jens Gustavsson den tor sep 06, 2007 9:56 pm, redigerad totalt 3 gång.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

phredde skrev:Det är nog ett fenomen i avgasröret som gör att lambdan visar magert, knappast går motorn magert för att wg:n öppnar. Kan det vara så att det kommer in friskluft bakvägen, du har väl ett kort rör nu från turbon?
skulle kunna va nått sånt då jag alldrig såg detta fenomen med S81 och avgasrör.

ska försöka lägga upp loggen här i morron.

jag har inte så mycket överlapp på den här kammen (3.8mm om jag inte mins fel)
Användarvisningsbild
Perkele70
Forumsberoende
Inlägg: 1058
Blev medlem: sön maj 06, 2007 9:48 am
Ort: ELDSMARK /GIDEÅ /ÖRNSKÖLDSVIK

Inlägg av Perkele70 »

Fan vilken stor turbo 4-5 thailändare kan juh åka karusell i den där!? :hihi:
har inga roliga bilar!;)
Eric Wiklund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1711
Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Eric Wiklund »

jag hörde enda hem när du va ute igår och det är på helt andra sidan byn hehe
Utför provtryckning av tryckplattor
070-3367069
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Eric Wiklund skrev:jag hörde enda hem när du va ute igår och det är på helt andra sidan byn hehe
jag har hittat nåra mindre lekage nu när jag provtryckte.

2 sprickor på pleniumen som tur är så kommer man åt med svetsen på plats (tur att man inte har alu insug en sån här gång!)
Användarvisningsbild
Driddler
Snake booster
Inlägg: 1503
Blev medlem: ons dec 06, 2006 9:18 pm

Inlägg av Driddler »

Tacka fan för att det inte blir några Wheel´es när du rullar ut och får däcken fulla med fin sand :hihi:
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Skriv svar