Markus Volvo 740 GLTIC - Mappad :)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 900
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Markus »

nu sitter allt på plats och jag har provkört den!
mellanaxeln från M90n passade perfekt, blev ingen justering på splinesen direkt, 10mm max.

Spakstället fick jag bygga om en hel del för frigång mot hardyskivan, och för att få spaken att komma upp rakt på rätt ställe...

fick även förlänga kopplingstången lite för att kunna frikoppla helt, skulle ha förlängt en liten bit till också, måste ner helt i golvet nu för att frikoppla.

nästa steg blir att fixa stadigare bussningar till spakstället så de blir distinktare.

utväxlingen är rätt tråkig, 3000varv i 100km/h.
får fixa annan bakdiff...

men skoj att den är igång igen!
Användarvisningsbild
Ponte
För mycket laddtryck
Inlägg: 352
Blev medlem: sön nov 13, 2005 5:14 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Ponte »

Fan va najs! HÄrligt att ha den rullande igen :)
Användarvisningsbild
_JP_
För mycket laddtryck
Inlägg: 104
Blev medlem: ons dec 20, 2006 12:35 am
Ort: Arjeplog/Mora

Inlägg av _JP_ »

Bra jobbat mockan! Fixa lite laddtryck nu bara :)

/ Johan
Audi 90 quattro V8 biturbo - såld
Subaru impreza GT -99
Willys CJ3A Mod - 53
Användarvisningsbild
Nicke Nyman
Forumsberoende
Inlägg: 1958
Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

He va då på tiiiin... :thumbright: 8)
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 900
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Markus »

_JP_ skrev:Bra jobbat mockan! Fixa lite laddtryck nu bara :)

/ Johan
jo de skulle inte sitta helt fel! men nån måste ju mappa den ;)


Varit ute å kört en den nu, lite jobbigt med så korta växlar, man får ju inte göra annat än att växla.

3,54 i utväxling sitter de i bakaxeln nu (tror jag), lägsta jag hittar är 3,31, de skulle sänka varvtalet med ganska precis 200rpm och jag kan köra 8km/h snabbare innan den varvar 3000rpm igen, hade för mig de fanns 3,15 också men hittar ingen info om det...
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6087
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

Och jag som har typ 4.10:1 och ska köra med en likadan låda :hihi:

Tror man får försöka hitta en annan axel..
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 900
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Markus »

Steve, de låter som en accsnabb kombination ;D ettans växel är nästan bortkastad för mig, hinner bara få den i rullning så måste 2an i...


Köttig, det är mkt möjligt ;)
tur den är larmad, nu när den går och folk kanske sett den... .
Köttig
För mycket laddtryck
Inlägg: 147
Blev medlem: fre aug 26, 2005 4:21 pm
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av Köttig »

Markus skrev:Köttig, det är mkt möjligt ;)
tur den är larmad, nu när den går och folk kanske sett den... .
Du kan känna dig lugn, jag är absolut inte typen som sysslar med sånt :wink: Bara kul att få bekräftat när man känner igen bilar från forum osv :D

Föresten så verkar du/ni skruva och dola på mycket i den där, minns i vintras skruvade ni nån gång mitt i natten och tomgasade så vi vaknade :scratch: Klev upp och kikade ut ur fönstret så säger tjejen "Är det dom där volvo-mupparna nu igen? Ger dom aldrig upp?" Haha :headbang: :hihi:

Fortsätt bygga på, kul med egna lösningar som verkar fungerar :D
Användarvisningsbild
Henke
För mycket laddtryck
Inlägg: 120
Blev medlem: tis sep 06, 2005 8:13 pm
Ort: Mellansel/Härnösand

Inlägg av Henke »

Kul att du fick till det med lådan :)
Henrik Sundberg
Happiness is a Hot VW!!!
"En tysk bil går aldrig sönder. Den kan bara tillfälligt upphöra att fungera"
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 900
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Markus »

jo känns bra att den sitter där..
skulle bara fått mig lite mer effekt nu ;)

bytte dämpare å fjädrar idag.
fotade lite med mobilen..
gick sjukt dåligt från början, hittade ingen domkraft, dom var stulna.. så vad gör man...
men till sist så satt allt där, är rätt nöjd!

Bild

Bild
Användarvisningsbild
stecka
Forumsberoende
Inlägg: 1034
Blev medlem: mån aug 14, 2006 1:34 am
Ort: Östersund,Lit

Inlägg av stecka »

:hihi: Något udda men bara det funkar så är det ju bra :thumbright:
Ajden
Forumsberoende
Inlägg: 1101
Blev medlem: fre mar 16, 2007 10:12 pm
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Ajden »

Vafan har alla försvunnit nu :doh:
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 900
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Markus »

Ajden skrev:Vafan har alla försvunnit nu :doh:
tydligen blev dom stulna när dom stal henkes bubbla?
men tur vi har våran driftsäkra motorlyft ;) går bevisligen använda till mkt ;)
Användarvisningsbild
Henke
För mycket laddtryck
Inlägg: 120
Blev medlem: tis sep 06, 2005 8:13 pm
Ort: Mellansel/Härnösand

Inlägg av Henke »

Dom gammla domkrafterna försvann i samband med inbrottet o biltemadomkraften var min personliga som ja tatt hem.
Henrik Sundberg
Happiness is a Hot VW!!!
"En tysk bil går aldrig sönder. Den kan bara tillfälligt upphöra att fungera"
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 900
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Markus »

Var i helgen på studiebesök hos Jens i sävar, var riktigt trevligt...
kom dessutom hem med en topp ;) så blir kanske lite bättre drag framöver nu :)

ska försöka få den besiktningsredo snart, bara jag får tag på några vettiga ventilfjädrar, vad ska jag ha för att varva runt 7000rpm med en månen7 kam?
Skriv svar