Markus Volvo 740 GLTIC - Mappad :)
nu sitter allt på plats och jag har provkört den!
mellanaxeln från M90n passade perfekt, blev ingen justering på splinesen direkt, 10mm max.
Spakstället fick jag bygga om en hel del för frigång mot hardyskivan, och för att få spaken att komma upp rakt på rätt ställe...
fick även förlänga kopplingstången lite för att kunna frikoppla helt, skulle ha förlängt en liten bit till också, måste ner helt i golvet nu för att frikoppla.
nästa steg blir att fixa stadigare bussningar till spakstället så de blir distinktare.
utväxlingen är rätt tråkig, 3000varv i 100km/h.
får fixa annan bakdiff...
men skoj att den är igång igen!
mellanaxeln från M90n passade perfekt, blev ingen justering på splinesen direkt, 10mm max.
Spakstället fick jag bygga om en hel del för frigång mot hardyskivan, och för att få spaken att komma upp rakt på rätt ställe...
fick även förlänga kopplingstången lite för att kunna frikoppla helt, skulle ha förlängt en liten bit till också, måste ner helt i golvet nu för att frikoppla.
nästa steg blir att fixa stadigare bussningar till spakstället så de blir distinktare.
utväxlingen är rätt tråkig, 3000varv i 100km/h.
får fixa annan bakdiff...
men skoj att den är igång igen!
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Kontakt:
jo de skulle inte sitta helt fel! men nån måste ju mappa den_JP_ skrev:Bra jobbat mockan! Fixa lite laddtryck nu bara
/ Johan

Varit ute å kört en den nu, lite jobbigt med så korta växlar, man får ju inte göra annat än att växla.
3,54 i utväxling sitter de i bakaxeln nu (tror jag), lägsta jag hittar är 3,31, de skulle sänka varvtalet med ganska precis 200rpm och jag kan köra 8km/h snabbare innan den varvar 3000rpm igen, hade för mig de fanns 3,15 också men hittar ingen info om det...
-
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Du kan känna dig lugn, jag är absolut inte typen som sysslar med såntMarkus skrev:Köttig, det är mkt möjligt
tur den är larmad, nu när den går och folk kanske sett den... .

Föresten så verkar du/ni skruva och dola på mycket i den där, minns i vintras skruvade ni nån gång mitt i natten och tomgasade så vi vaknade

Fortsätt bygga på, kul med egna lösningar som verkar fungerar