Effekt i b20 mellan tummen och pek fingret

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
Blaster
För lite laddtryck
Inlägg: 9
Blev medlem: mån jul 16, 2007 8:21 pm

Effekt i b20 mellan tummen och pek fingret

Inlägg av Blaster »

* Dubbla Su
* Alu insug upp portat
* Extraktor grenrör
* Lättatsvänghjul (nersvarvat)
* Lättade lyftare (Hålborrade)
* Koratde stöt stänger (196mm)
* Plana topp (3.5mm)
* Poratad topp (knölarna borta) samt rundde kanter i förbrännings utrymmen
* S kam
* El sås pump + Regulator

Det är vad som är gjort nu vad tror ni för effekt i den?
Några tips som man kanse kan göra för att få någon polle till för billig peng. obs endast is/busbil Har till gång till svarv och fräs men dåligt men pengar pga studerande
Kirre
HK Performance
Inlägg: 1890
Blev medlem: tor jun 02, 2005 11:35 am
Ort: Lycksele

Re: Effekt i b20 mellan tummen och pek fingret

Inlägg av Kirre »

lånar tråden lite för samma princip

Dellorto 45or med långa misab insug (motorpuls?) 17cm långa, korta trattar endast 40mm långa
Extraktor grenrör (kgs steg 2 grenrör)
Planad topp 3.5mm eller 3.0mm
större ventiler [46in, 38.5ut] och dubbla ventilfjädrar
hemportad tagit bort bulorna och lite allmänt större på både avgas och insug
S kam
Håkan Kirjonen

Evighetsprojekten
Martin H
Forumsberoende
Inlägg: 2304
Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
Ort: lit/jämtland
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

omöjligt att svara på då jag inte vet hur jävlig ni är att porta topp, men med erfarenhet av liknade motorer så 130 resp 150hk. men får jag fråga varför ni ska hyvla av toppen 3,5mm, mät kompförhållande och plana efter det.
/mvh
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck
Inlägg: 452
Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
Ort: Sollefteå

Inlägg av Amazon_Sleper »

Eftersom jag nu håller på å fixar till en motor så kom frågan upp i huvudet vad ska man lägga sig på för kompförhållande i en B20?? Å hur räknar man ut de så de stämmer???

Motor recept blir B20 orginal botten men viktade kolvar å stakar Toppen en 44/35 topp som får 38 i utblås andra förbränings rum ja å portad då så klart :thumbright: Kam vet jag inte alls men blir nog en som inte bara lever på varvena utan en som börja dra tidigt typ Kg19 eller liknande!!
Ja e int bitter!!
Blaster
För lite laddtryck
Inlägg: 9
Blev medlem: mån jul 16, 2007 8:21 pm

Inlägg av Blaster »

mhr144 skrev:omöjligt att svara på då jag inte vet hur jävlig ni är att porta topp, men med erfarenhet av liknade motorer så 130 resp 150hk. men får jag fråga varför ni ska hyvla av toppen 3,5mm, mät kompförhållande och plana efter det.
/mvh

puppig? men anledning va att det var en stor repa på under sidan hadde bara tänkt att riktplana.

men det blev 3.45mm pga polare tappade toppen när jag hadde den i en väska och den skulle med till skolan för planing!!
Skriv svar