Som nicknamnet så är jag finsnickare, (egenföretagare) 60+. Började skruva som femåring, allt mekaniskt skulle öppnas och kollas. jag har jobbat med mopeder åt en kompis i 19 år extra på fritiden. Mopparna jag åkte på hade alltid Sachs motorer.
Min första bil var en Saab 2t 64, som jag trimmade till gr 2 som det hette. Det var roligt att parkera Volvo P1800 och Saab sportarna.
Jag jobbade ett antal år med utombordare. Jobbarkompisen hade jobbat på Nymanbolagens experimentverkstad han hade även kört TT i Hedemora, av honom fick jag lära mig ovärderliga saker om tvåtaktare. Bilar har jag skruvat till lust och leda, vill inte ta i dom. Men jag har kvar en fin Saab V4 68 dessutom en Trabant kombi från 62. Tvåhjulingar därimot Ducati 750 S, Honda 400 N en Rysk trehjuling med flak bakpå, Monark moped med Pilotmotor från 55 Och 22 andra med Sachs motorer.
Just nu bygger jag en slidmatad Sachs 50 cc fyrväxlad vattenkyld med tändningen på höger sida. Tändsystemet är från Volvo 240.
Dessutom är jag dyslektiker.
Snickarn
Det är kul när folk med meriter dyker upp här på forumet, vi pratar en del om mopeder/2-takt här också. Du är säkert en som skulle uppskatta att dyka upp på mopedbromsningen i Sävar senare i höst, synd på avståndet bara !
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.