jag hoppas att det kommer fungera bra.
de har inga accpumpar. när det är vacumtrottlar så får motorn inte samma tendens att kvamna vid snabbt gaspådrag.
jag har pressa några 40mm långa rörstumpar till insuget nu, så det tar sig sakta men säkert. delorto är mer beprövat och verkar fungera bra, men som sagt dyrare än mc-förgasare.
johanedstrom skrev:vad är det för turbo du har? kollade igenom tråden med det står inge om turbon..
det är ett gammalt holset 3ld aggregat med måtten ca 55mm in och 62mm ut, med enkel ingång i avgashuset. den är fräsch i lagringarna. så den bör fungera bra, men ett hx40 eller liknande modärnt aggregat vore självklart bättre.
nu är det ändrade planer, annan turbo, tror de hette holset h2a. ca 50-52mm in, 65-66mm ut, 16 avgashus, twinentry. borde bli klockrent. lite glapp i lagrena, men den funkar säkert
låter ganska lik en hx35a som jag körde med & jag hade ladd vid 4000 rpm både med orginal b18 & med 2,1 liters b20 med F-kam
jag hade dock bättre bottendrag me nya motorn & mer effekt, men laddtrycket kom ungefär lika
det beror nog på att jag hade lite för dålig topp, du som har bättre grejjer kan nog få igång den lite tidigare..
holset h2a. nån tidigare ägare av aggregatet har svetsat på en rörstump över utlopp på kompressorhuset, jag hade tänkt kapa bort den och tig-svetsa fast en fin slanganslutning.
Du vill inte köpa ett osvetsat kompressorhus istället för det du har nu..? Antingen komplett med lagerdel ev utan axel, tror inte den passar i din ändå.. Axeln är ju till ett hx35W agg.. Vad ja vet så har det inte snurrat många varv.. Färgen e kvar på insugsturbinen tom.. röd färg.. Frågan e bara om de e samma diameter.. Tänkte bara höra.. Köpte de bara för avgashus och turbinens skull..
B20TicPower skrev:Du vill inte köpa ett osvetsat kompressorhus istället för det du har nu..? Antingen komplett med lagerdel ev utan axel, tror inte den passar i din ändå.. Axeln är ju till ett hx35W agg.. Vad ja vet så har det inte snurrat många varv.. Färgen e kvar på insugsturbinen tom.. röd färg.. Frågan e bara om de e samma diameter.. Tänkte bara höra.. Köpte de bara för avgashus och turbinens skull..
Vad händer på din turbo front då?
det låter intressant.
jag har svetsat ihop en ny kolektor idag för twinwnentry-turboaggregat. det kommer bli mellanvägg ända upp till wastegateventilen. min gamla kolektor var ju för enkel ingång
T Fahlgren skrev:hur bra passar detta h2a aggregat till min b20 egentrtligen?
När jag ser på bilderna på turbon så ser den exakt ut som en sån som jag kör med. Jag är mycket nöjd med den, funkade även bra när inte bilen var så trimmad, typ lättprtad topp och f-kam
Min turbo har typ 51mm inlopp lite svårt att mätta när det är koniskt.
Simon Jonsson skrev:När jag ser på bilderna på turbon så ser den exakt ut som en sån som jag kör med. Jag är mycket nöjd med den, funkade även bra när inte bilen var så trimmad, typ lättprtad topp och f-kam
Min turbo har typ 51mm inlopp lite svårt att mätta när det är koniskt.
//simon
jag har tittat på några bilder på din turbo nu och den ser identisk ut. min har 51 in och 65 ut, så det är nog samma.
ungefär vid vilket varv började du få laddtryck och när hade du max laddtryck?