Tommy Luhr (volvo140turbo)

En liten presentation av er själv (frivillig)
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Jens:
Med den kullagrade historian så fick jag fullt ladd vid 3000rpm 1,8bar,
Fullt vrid vid 4500rpm (710nm 441hk) max effekt vid 5500rpm (470hk).

Den andra turbon (hx50) Som var mycket stor, pumpar luft för nästan 800hk, den kom först vid 5500rpm och var tvungen att varvas till 8000rpm. Laddade med den 2bar.

Men jag tror att org insuget tog stopp någonstans under 500hk, så det spelade ingen större roll hur mycket jag laddade på.

Kunde säkert ha kört med högre tändning med men vågade inte det.
Har ju varken bredbandslamda eller egt mätare.

Gick ju skapligt iaf, och med ett litet näringstillskott på 75friska lustgashästar som följde med upp till 1bars ladd så blev responsen inte värst dålig ändå. Men det var ju en högst tillfällig lösning för att kunna köra klart serien och lite andra roliga tävlingar :D
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Vad körde du med för tändkurva ungefär?
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

körde med en fast kurva på 17 grader
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

hehe.. ja det var ju inte så mycket.. jag körde med en fast på ca 27 grader innan jag bromsade motorn.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

skall installera msn ikväll, hur får jag tag på dig peppe?
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

volvo140turbo skrev:skall installera msn ikväll, hur får jag tag på dig peppe?
Adda mig på msn, min adress är: BoNetKund@hotmail.com

Skoa imorgon, men bör vara hemma vid eftermiddagen!
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

skall bromsa en motor imorgon (torsdag) så det kan bli en lång dag men det märks om det blir något med filmerna:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21750
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

vad bromsade ni?
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

gjorde ett litet bränsletest mellan 98okt och e85

std405topp på en 2,5liters underdel och en folkracekam (290-110-12mm)
samt extraktor.
Bromsade med 98okt 190hk och med e85 195hk

Men toppen tog slut vid 190hk så den förbättringen som gjordes med e85 är enbart bränslets egenskaper i sig.
Spelade ingen roll om vi tvångsmatade den med bränsle och gigantisk tändning, fick inte ur mer än så..
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Mycket intressant, jag gillar att höra att folk provat E85 som bränsle.
Vad tror du om det bränslet i sig? Nåt du ska köra på?
Du kan ju ladda på mer.. ;)
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21750
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

vilken kompa hadde ni och vilken klämspalt/kolvuppstick var det? vilken förtändning var det?
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

vi körde med futtiga 10:6 i kompförhållande, standrard klämspalt utan kolvuppstick..
37graders förtändning
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027
Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:

Inlägg av Axel »

volvo140turbo skrev:vi körde med futtiga 10:6 i kompförhållande, standrard klämspalt utan kolvuppstick..
37graders förtändning
10:6=1,66667:1 är lite lågt ja... är du säker på att det inte var 10,6:1? :smt017 :smt111
Axel Wall
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

var nog de han menade hehe
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

japp :) 10,6:1 hehe. ursäkta slarvet
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Skriv svar